اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان:

کارشناسان رسمی دادگستری با رودخانه مانند جاده برخورد می‎کنند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان با بیان اینکه اظهار نظر کارشناسی درباره مسائل حقوقی و فنی رودخانه نیازمند کسب آموزش‌های لازم است، گفت: کارشناسان رسمی دادگستری با رودخانه مانند جاده برخورد می‎کنند.

کارشناسان رسمی دادگستری با رودخانه مانند جاده برخورد می‎کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ایرج حیدریان ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی در اداره کل حفاظت از محیط زیست استان گلستان اظهار داشت: کارشناسان رسمی دادگستری باید آموزش‎های فنی و حقوقی را فرابگیرند.

وی افزود: در صورت تمایل کارشناسان رسمی دادگستری، این شرکت آمادگی ارائه آموزش‎های حقوقی و فنی به آنها را دارد.

کارشناسان رسمی دادگستری با ادبیات رودخانه آشنا نیستند

این عضو شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان گلستان با بیان اینکه رودخانه مانند موجود زنده است، خاطرنشان کرد: کارشناسان رسمی دادگستری با ادبیات مربوط به رودخانه آشنا نیستند.

حیدریان تاکید کرد: به دلیل ناآشنا بودن کارشناسان رسمی دادگستری با ادبیات رودخانه متاسفانه روند بررسی پرونده‎ها در محاکم قضایی نیز طولانی می‎شود.

به گفته وی، یکی از پرونده‎ها به دلیل کارشناسی نبودن نظر کارشناس رسمی دادگستری از پنج سال گذشته تاکنون همچنان معطل باقی مانده است.

با همکاری اداره کل ثبت اسناد، رودخانه‎های گلستان شناسنامه‎دار می‎شوند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان با بیان اینکه کارشناسان رسمی دادگستری باید شناخت درست نسبت به مسائل حقوقی و فنی رودخانه پیدا کنند، خاطرنشان کرد: این آشنایی موجب رسیدگی به پرونده‎های قضایی در مدت زمان کوتاه می‎شود.

حیدریان در ادامه از همکاری این شرکت و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان گلستان برای شناسنامه‎دار کردن رودخانه‎ها خبر داد.

وی همچنین از ساخت و سازها در حریم رودخانه‌ها انتقاد کرد و اظهار داشت: شهرداری طبق مقررات باید قبل از مجوز ساخت از شرکت آب منطقه‎ای درباره قانونی بودن و یا قانونی نبودن این ساخت و سازها استعلام کند.

این عضو شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان گلستان بر پرهیز جدی از ساخت و ساز در حریم رودخانه‎ها و توجه به خطرات ناشی از سکونت در این مناطق تاکید کرد و خواستار توجه جدی شهرداری‎ها به دریافت استعلام قبل از ساخت و ساز در حریم رودخانه‎ها شد. 

لازم به ذکر است اعضای شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان گلستان پیش از آغاز جلسه از تعدادی موارد نقض قانون و تجاوز به حریم و بستر رودخانه‎ها و اراضی ملی در گرگان بازدید کردند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان و دادستان مرکز استان به ترتیب ریاست و دبیری شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان را برعهده دارند.

انتهای پیام/83003/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول