اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری لرستان مطرح کرد

برخورد قاطع دادگستری با سرمایه‌گذاری در خارج از ‌لرستان‌/تذکراتی داده‌ایم

رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: سرمایه‌گذاران لرستانی تسهیلاتی که از این استان می‌گیرند، در داخل استان سرمایه‌گذاری کنند.

برخورد قاطع دادگستری با سرمایه‌گذاری در خارج از ‌لرستان‌/تذکراتی داده‌ایم

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، جعفر بدری عصر امروز در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری لرستان در اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی خرم‌آباد با بیان اینکه برخی افراد با اخذ امتیاز و دریافت تسهیلات در استان اقدام به سرمایه‌گذاری در خارج استان می‌کنند، گفت: این اقدام به هیچ وجه قابل قبول نبوده و با افراد خاطی برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه در این راستا به برخی افراد اخطار و تذکر داده شده است، اظهار داشت: برخی افراد با اخذ امتیاز و دریافت تسهیلات در استان اقدام به سرمایه‌گذاری در خارج استان می‌کنند که این اقدام به هیچ وجه قابل قبول نبوده و با افراد خاطی برخورد می‌شود.

وی با تاکید همه جانبه از واحدهای تولیدی فعال اظهار داشت: برخی مقررات موجب کندی سهولت فضای کسب و کار و تولید شده که باید بازنگری و بررسی شود که ایراد احتمالی از نظر تدوین قانون یا اجرای غلط و نادرست قانون بوده است.

در ادامه معاون اقتصادی اداره کل اطلاعات لرستان گفت: بانک‌های استان در بخش‌های مسکن، کشاورزی، خدمات و صنعت هفت هزار و 500 میلیارد ریال معوقات و مطالبات دارند.

نوری افزود: این میزان مطالبات مربوط به 10 بانک دولتی و نیمه دولتی بوده که تاکنون بازپرداخت نشده است.

وی اظهار داشت: 47 درصد تسهیلات پرداختی بانک‌های استان در بخش مسکن، 21درصد کشاورزی، 19درصد خدمات و 13 درصد صنعت پرداخت شده و این در حالی است که طبق برنامه باید 38 درصد تسهیلات بانک‌ها به بخش صنعت اختصاص یابد که عدم تحقق این مهم نشان دهنده صنعت بیمار لرستان است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان ذخایر معدنی شناسایی شده 109 معدن فعال و 45 معدن نیمه فعال و غیرفعال دارای پروانه بهره‌برداری را 542 میلیون تن برشمرد و گفت: حدود چهار میلیون تن مواد معدنی سالانه از معادن استان استخراج می‌شود و با توجه به روند کنونی استخراج معادن، انتظار می‌رود، تا بیش از120 سال آینده روند استخراج از معادن ادامه داشته باشد.

حجت‌الله بیرانوند از تشکیل شعب ویژه حل اختلاف معادن در شهرهای کوهدشت، پلدختر، الیگودرز، بروجرد و دورود خبر داد.

وی افزود: این شهرها دارای مشکلاتی در خصوص معادن و بحث‌های زیست محیطی و منابع طبیعی هستند که انتظار می‌رود با راه‌اندازی این شعب ویژه مشکلات مربوط در حوزه معادن به حداقل کاهش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سهمیه استخدامی فارغ التحصیلان بخش کشاورزی استان در نظام مهندسی و منابع طبیعی استان از 200 نفر به 228 نفر افزایش یافته و تلاش می‌شود این افراد به زودی به عنوان مهندسین ناظر استخدام و بکارگیری شوند.

اسحاق طاهری مقدم افزود: هم‌اکنون 5 هزار و 300 نفر دانش‌آموخته بخش کشاورزی از مقطع، کارشناسی تا دکترا در نظام مهندسی کشاورزی استان نام نویسی کرده و تقاضای استخدام کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت 85 کلینیک تخصصی کشاورزی و گیاه پزشکی تصریح کرد: همچنین با تشکیل و راه‌اندازی 145 شرکت مهندسی کشاورزی‌، یک هزار و 450 نفر مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/2304/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول