اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان تاکید کرد

تلاش دادگستری کرمان برای حفظ حقوق شهروندی

رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت نظارت و بازرسی حقوق شهروندی استان کرمان گفت: آنچه که دادگستری با آن مواجه است نظارت بر رفتار زیر مجموعه دادگستری و مراجع مرتبط با آن است تا از هرگونه نقض احتمالی حقوق شهروندی کاسته شود.

تلاش دادگستری کرمان برای حفظ حقوق شهروندی

حجت‌الاسلام علی توکلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: به منظور حفظ حقوق شهروندی و رفع نواقص، نظارت بر زندان‌ها، بازداشتگاه‌ها، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در دستور کار قرار دارد، البته در رسیدگی‌های قضائی هم چنان که پرونده‌ای دچار اطاله دادرسی شده باشد برای جلوگیری از متضرر شدن شهروندان تذکر داده می‌شود.

وی اذعان داشت: آن چه که دادگستری با آن مواجه است، نظارت بر رفتار زیر مجموعه دادگستری و مراجع مرتبط با آن است تا از هرگونه نقض احتمالی حقوق شهروندی کاسته شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: مردمی که به هر علت به دادگستری مراجعه می‌کنند با توجه به شرح وظایف قوه قضائیه باید به تقاضاها و درخواست‌های آنها توجه و رسیدگی شود.

توکلی بیان داشت: اگر تحقیقات مقدماتی بر عهده ضابطان قرار داده شده است باید بر اقدامات و رفتارهای آنها هم نظارت صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: اعضای هیئت نظارت بر حقوق شهروندی دادگستری با برنامه‌ریزی و تقسیم کار بازدید از مراکز مزبور را با هدف رفع نواقص، ایرادها و کاستی‌ها و تذکر رفع نواقص در دستور کار دارند.

انتهای پیام/2446/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول