اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته کتاب

ایستگاه مطالعه در دادگستری قروه راه‌اندازی می‌شود

مسئول نهاد کتابخانه‌های عمومی قروه گفت: همزمان با هفته کتاب ایستگاه مطالعه در دادگستری قروه راه‌اندازی می‌شود.

ایستگاه مطالعه در دادگستری قروه راه‌اندازی می‌شود

جواد عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار کرد: در سال گذشته بیشترین جمعیت کتابخوان استان کردستان به شهرستان قروه اختصاص داشت که با توجه به استقبال مردم این شهرستان از کتاب و کتابخوانی انتظار می‌رود، این رتبه همچنان در اختیار شهرستان باشد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر پنج باب کتابخانه عمومی و یک باب مشارکتی در این شهرستان به مساحت 7 هزار و 735 مترمربع وجود دارد که با توجه به جمعیت 150 هزار نفری این شهرستان، سرانه فضای مطالعه برای هر نفر پنج سانتی‌متر است.

عباسی افزود: 58 هزار و 591 جلد کتاب نیز در این کتابخانه‌ها، برای علاقه‌مندان به مطالعه وجود دارد که به تناسب جمعیت، هر سه نفر از یک جلد کتاب بهره‌مند هستند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی قروه بیان کرد: تلاش می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک انجمن خیرین کتابخانه‌ساز شهرستان را تاسیس و خیرین را به سوی این نهاد فرهنگی دعوت کنیم.

وی اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی از ارکان مهم در توسعه فرهنگی جوامع است و جامعه‌ای که در آن فرهنگ مطالعه نهادینه شده باشد زودتر به توسعه فراگیر دست پیدا می‌کند.

عباسی تصریح کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با عنایت به نقش مهم خیرین در توسعه، بخش ویژه‌ای برای جلب خیرین به منظور حمایت از کتابخانه‌های عمومی ایجاد کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 24 تا 30 آبان ماه به عنوان هفته کتاب نام گرفته است، گفت: دومین نمایشگاه بزرگ کتاب در سال‌جاری به همین مناسبت در شهرستان از امروز برپا شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی قروه با اشاره به راه‌اندازی بخش گویای کتابخانه عمومی قروه گفت: این بخش با 971 حلقه لوح فشرده، خدمات مورد نیاز را به 10 عضو کم‌بینا و نابینای خود عرضه می‌کند.

عباسی در ادامه با بیان اینکه طرح به‌روزرسانی کتاب‌های مورد نیاز مخاطبان و اعضای کتابخانه‌های عمومی با اجرای طرح کتاب من، اجرایی شده است اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 4 هزار و 500 نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی در قروه هستند.

وی گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 21 هزار نفر به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان مراجعه و کتاب امانت گرفته اند.

عباسی از استقبال شهروندان از طرح «کتاب من» خبر داد و افزود: امسال تاکنون 750 درخواست در قالب این طرح ارائه شده است که 450 عنوان برای متقاضیان ارسال شده است.

انتهای پیام/79009/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول