اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم:

برنج تولیدی در شهرستان طارم فاقد هرگونه آلودگی است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: برنج تولیدی در شهرستان طارم به دلیل عدم استفاده از مواد نگهدارنده در زمان انبارداری فاقد هرگونه آلودگی است.

برنج تولیدی در شهرستان طارم فاقد هرگونه آلودگی است

مسعود زنگنه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به میزان سطح زیر کشت برنج در سال‌جاری اظهار داشت: در سال‌جاری 650 هکتار از اراضی شهرستان طارم به زیر کشت برنج رفته است.

وی به میزان برداشت برنج در شهرستان طارم اشاره و خاطرنشان کرد: امسال 3 هزار و 150 تن انواع برنج از اراضی شهرستان طارم برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم به سطح زیر کشت محصول برنج در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: سطح زیر کشت برنج در سال گذشته، 700 هکتار و در سال‌جاری، از 650 هکتار سطح زیر کشت 20 هکتار آن به دلیل خشکسالی از بین رفته است.

زنگنه میزان تولید برنج در شهرستان طارم در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل را یادآور شد و افزود: در سال 91 تولید برنج در این شهرستان 3 هزار و 500 تن بوده که این میزان در سال 92 به 3 هزار و 150 تن کاهش یافت.

این مسئول کشاورزی به ارقام برنج کشت شده در شهرستان طارم اشاره کرد و گفت: صدری (دم سیاه)، علی کاظمی و هاشمی از جمله ارقام محلی برنج کشت شده در این شهرستان به شمار می‌رود.

وی به آفات مهم محصول برنج در منطقه طارم اشاره کرد و گفت: آفت مهم برنج کرم ساقه خوار برنج است که در زمان رشد محصول می‌تواند به محصول خسارت وارد کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه برنج‌کاران طارمی به خوبی با آفت کرم ساقه خوار مبارزه می‌کنند، تصریح کرد: کشاورزان با استفاده از روش‌های بیولوژیکی و شیمیایی اقدام به مبارزه با این آفت می‌کنند.

زنگنه با اشاره به کیفیت برنج تولیدی در شهرستان طارم ادامه داد: ارقام برنج محلی در این شهرستان از بهترین ارقام محلی در کشور است و به جرات می‌توان گفت از بهترین ارقام محلی دنیا به حساب می‌آید.

این مسئول کشاورزی با بیان اینکه برنج طارم به لحاظ پخت و عطر و بو نمونه است، اذعان داشت: برنج تولیدی در شهرستان طارم به دلیل عدم استفاده از مواد نگهدارنده در زمان انبارداری فاقد هر گونه آلودگی است.

انتهای پیام/2308/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول