اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی نور خبر داد

کشت مجدد برنج در شالیزارهای شهرستان نور

مدیر جهادکشاورزی نور گفت: امسال حدود 40 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت مجدد برنج می‌رود.

کشت مجدد برنج در شالیزارهای شهرستان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، عارف سالاریان صبح امروز در مراسم نشا مجدد برنج در روستای بریکلا از توابع بخش چمستان شهرستان نور اظهار داشت: از سال 71 بحث کشت دوم در دستور کار جهادکشاورزی قرار گرفت و مقرر شد 17 نوع محصول کشت مجدد شود که در ابتدا بیشتر به کشت شبدر اختصاص یافت.

 مدیر جهادکشاورزی نور افزود: با توجه به نیاز غذایی مردم کشاورزان به سمت کشت برنج ترغیب شدن و از آنجایی که 46 درصد برنج کشور در مازندران تولید می‌شود، این استان در بحث کشت دوم فعال شد و علاوه بر نشاء مجدد، برداشت رتون هم گسترش یافت.

 وی با اشاره به محدودیت‌های زمین و وجود دام در عرصه کشت مجدد و رتون‌گیری در شهرستان گفت: اگر تدبیر شود به طور حتم میزان سطح کشت و رتون‌گیری در شهرستان نور افزایش چشمگیری می‌یابد.

 سالاریان با پیش‌بینی کشت مجدد در حدود 40 هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان افزود: با رفع محدودیت‌ها، حمایت مسئولان و تلاش کشاورزان از مجموع 9 هزار و 500 هکتار اراضی شالیزاری شهرستان میزان 8 هزار 500 هکتار به زیر کشت مجدد برود.

حجت‌الاسلام سیداحمد جباری امام جمعه چمستان در این مراسم با ابراز خرسندی از این اقدام خواستار رفع مشکل تامین آب کشاورزی برای کشاورزان منطقه و تشویق دیگر کشاورزان به کشت مجدد شد.

فرماندار نور نیز در این مراسم ابراز داشت: امروز یک کار جدید را در شهرستان شاهد هستیم و باید بدانیم هر کاری در آغاز با مشکلاتی مواجه است و در آینده این مشکلات کاهش می‌یابد. 

علی‌محمد صمدیان افزود: با توجه به رشد جمعیت، میزان آب، خاک موجود عقل حکم می‌کند تا از ظرفیت‌ها استفاده کافی ببریم.

وی بیان داشت: یکی از این اقدامات کشت مجدد و رتون‌گیری است که ضمن کمک به درآمد خانوار به اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند.

علی‌بابا اصغری‌زارع کشاورزی که حدود چهار هکتار زمین خود را امروز به زیر کشت مجدد برد، ابراز داشت: من به عنوان کشاورز در تحقق شعار حماسه اقتصادی که فرمان رهبرم است پس از برداشت کشت اول قصد دارم با کشت دوم قدمی بردارم.

وی اظهار امیدواری کرد که دیگر کشاورزان منطقه با دیدن کار او به کشت مجدد روی بیاورند و به درآمد خانواده و اقتصاد کشور کمک کنند.

انتهای پیام/2296/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول