اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی پنج سال گذشته

30 درصد زمین‌های کشاورزی فلاورجان به کشت برنج اختصاص نیافته است

نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: طی پنج سال گذشته 30 درصد از زمین‌های کشاورزی شهرستان فلاورجان به زیر کشت برنج نرفته است.

30 درصد زمین‌های کشاورزی فلاورجان به کشت برنج اختصاص نیافته است

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی‌لارگانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سئوال که با توجه به اینکه برخی از افراد مدعی این هستند که برنج‌کاری یکی از دلایل اصلی خشکسالی‌های زاینده‌رود است، آیا این ادعا را تأیید می‌کنید یا خیر؟ اظهار کرد: خیر، این ادعا به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی با بیان اینکه شاید کشت برنج در استان اصفهان کشت سوم یا چهارم باشد، اضافه کرد: اکثریت کشاورزان شرق اصفهان برنج کشت نمی‌کنند و این کشاورزان به کشت غلات می‌پردازند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در غرب اصفهان نیز طی سال‌های گذشته به دلیل خشکسالی‌های حاکم بر استان کشت برنج به حداقل ممکن رسیده است، تصریح کرد: طی پنج سال گذشته 30 درصد از زمین‌های کشاورزی شهرستان فلاورجان به زیر کشت برنج نرفته است.

وی با بیان اینکه همچنین برنج‌کاری‌های صورت گرفته نیز به دلیل خشکسالی و کم‌آبی‌های موجود در استان به ثمر نرسیده است، ادامه داد: تصور برخی از افراد مبنی بر اینکه کشت برنج به آب بسیاری نیاز دارد، اشتباه است.

موسوی‌لارگانی با اشاره به اینکه کشت برنج تنها در شهرستان‌های لنجان، مبارکه و فلاورجان صورت می‌گیرد، تأکید کرد: البته طی سال‌هایی که آب در رودخانه زاینده‌رود وجود نداشته، برنجی نیز در این شهرستان‌ها کاشته نمی‌شده است.

وی به دلایل اصلی خشکی زاینده‌رود اشاره کرد و متذکر شد: برداشت‌های بی‌رویه آب از بالا‌دست زاینده‌رود و فروش بی‌رویه آب از رودخانه زاینده‌رود توسط شرکت آب منطقه‌ای از دلایل اصلی خشکسالی‌های زاینده‌رود است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه مطرح کردن برنج‌کاری‌ها به عنوان دلیل اصلی خشکسالی‌های زاینده‌رود تنها توجیهی برای اقدامات مسئولان برای برداشت‌های بی‌رویه آب از زاینده‌رود و فروش بی‌رویه آب زاینده‌رود است، یادآور شد: خشکی زاینده‌رود به دلیل برنج‌کاری نیست، چرا که در حال حاضر برنجی در استان اصفهان کاشته نمی‌شود.

انتهای پیام/63004/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول