اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان رضوی خبر داد

اختصاص 2250 هزار هکتار از اراضی استان به کشت برنج در سال گذشته

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در سال زراعی گذشته 2 هزار و 250 هزار هکتار از اراضی استان به کشت برنج اختصاص یافت.

اختصاص 2250 هزار هکتار از اراضی استان به کشت برنج در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان رضوی، محمد صبوربیلندی اظهار داشت: از این سطح 9 هزار و 500 تن شلتوک خواهد شد.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: 6 هزار تن برنج سفید از این مقدار شلتوک استحصال می‌شود.

صبوربیلندی اضافه کرد: در استان خراسان رضوی کشت برنج در دو شهرستان کلات و درگز در حاشیه رودخانه‌های مرزی استان انجام می‌شود که سطح زیر کشت آن در کلات 1500 هکتار و با استفاده از ارقام محلی عنب‌بو و در شهرستان درگز 750 هکتار و با استفاده از رقم طارم محلی است.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: 90 درصد کشت و کار برنج در سالهای اخیر به صورت مکانیزه و با دستگاه نشاءکار انجام و به وسیله کمباین‌های غلات و برنج برداشت می‌شود.

صبوربیلندی تأکید کرد: برنج تولیدی استان به دلیل مرغوبیت بالا از استان خارج نمی‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل کمبود زمین در حاشیه رودخانه‌ها و وجود مشکل کمبود آب در مناطق دیگر استان امکان توسعه سطح زیر کشت در استان میسر نیست.

این مسئول اذعان داشت: با وجود کشت محدود برنج در استان در سال زراعی گذشته یکی از برنجکاران شهرستان کلات به نام آقای توسلی رتبه دوم عملکرد کشوری را کسب کرد.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان رضوی در پایان یادآور شد: با استفاده از تسهیلات سازمان، بانک تولید نشاء برنج در کلات راه‌اندازی شد و تولید نشاء این محصول به صورت متمرکز درآمد.

وی در پایان بیان داشت: کمک‌هایی هم در قالب فنی اعتباری به صورت تسهیلات بلاعوض به منظور انجام امور به‌زراعی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

انتهای پیام/2202/ذ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول