اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره جهاد کشاورزی شوشتر:

کشت برنج در شوشتر به 17 هزار هکتار رسید

مدیر اداره جهاد کشاورزی شوشتر گفت: کشت برنج در مزارع شوشتر به مرز 17 هزار هکتار رسیده و در روزهای آینده نیز این میزان بیشتر می‌شود.

کشت برنج در شوشتر به 17 هزار هکتار رسید

نادر پوررکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: در مزارع مستعد کشت شهرستان شوشتر تاکنون بیش از 17 هزار هکتار از مزارع مستعد کشت این شهرستان زیر کشت ارقام مختلف برنج به ویژه محلی رفته و در روزهای آینده این روند سرعت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه کشت این محصول در شوشتر در سال‌جاری رشد چشم‌گیری داشته، افزود: در سال‌جاری کشت این محصول با رشد چشم‌گیری مواجه شده به نحوی که تا کنون به مرز 17 هزار هکتار رسیده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شوشتر با اشاره به ارقام کشت شده در شوشتر عنوان کرد: در روزهای گذشته ارقامی مانند آمل ‌3، نجفی و... کشت شده و استقبال از ارقام محلی در شوشتر بیشتر از بقیه ارقام است.

پوررکنی با اشاره به اینکه میزان کشت شده در سال‌گذشته در مقایسه با سال‌جاری رشد چشم‌گیری داشته، افزود: در سال گذشته تنها 13 هزار هکتار از مزارع شوشتر زیر کشت برنج رفته است ولی در سال‌جاری این میزان به 17 هزار هکتار رسیده که رقم قابل توجهی است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شوشتر خاطرنشان کرد: در سال جاری تا کنون شاهد رشد 23 درصدی کشت برنج در مزارع شوشتر هستیم و این نشان از استقبال بی‌سابقه کشاورزان از محصول برنج در شهرستان شوشتر دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرستان شوشتر از جمله شهرهایی است که در تامین برنج محلی و ارقام جدید در استان خوزستان نقش بسیار مهمی دارد.

انتهای پیام/72006/ن20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول