اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره جهادکشاورزی شوش خبر داد

پرورش توام ماهی و کشت برنج در مزارع شوش

مدیر اداره جهادکشاورزی شوش از پرورش توام ماهی و کشت برنج در مزارع و شالیزارهای شهرستان به‌منظور بهره‌وری بیشتر در تولید خبر داد.

پرورش توام ماهی و کشت برنج در مزارع شوش

علیرضا ملک‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار کرد: با توجه به توانمندی‌ها و قابلیت‌های فراوان شهرستان در زمینه توسعه بخش کشاورزی، پرورش توأم ماهیان کپور و کشت برنج، در مزارع منطقه آهو دشت به‌صورت الگویی و آزمایشی در حال اجراست.

*رهاسازی 500 تا 800 ماهی کپور/ افزایش 10 درصدی تولید برنج

وی افزود: در این طرح در هر هکتار مزرعه برنج 500 تا 800 ماهی کپور به وزن 50 تا 100 گرم رهاسازی می‌شود و این ماهیان قبل از برداشت شلتوک صید می‌شوند.

مدیر اداره جهادکشاورزی شوش با اشاره به تولید گوشت سفید خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در هر هکتار از مزارع برنج 500 کیلوگرم گوشت سفید تولید شود.

وی تصریح کرد: از مزایای این طرح، تغذیه متقابل ماهی و برنج از همدیگر بوده و تولید برنج 10 درصد به علت در اختیار قرار دادن مواد غذایی توسط ماهی افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، این شهرستان در زمینه نوآوری و بهره‌وری هر چه بیشتر از اراضی کشاورزی همواره پیشتاز بوده و در زمینه کشاورزی به عنوان قطب کشاورزی استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/72001/ر20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول