اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عظیمی خبر داد

ورود 600 دستگاه کمباین به چرخه کشاورزی مازندران/ آمل پیشرو کشت سوم برنج کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه آمل پیشرو کشت سوم برنج کشور است، گفت: 600 دستگاه کمباین وارد چرخه کشاورزی و برداشت محصولات زارعی مازندران شد.

ورود 600 دستگاه کمباین به چرخه کشاورزی مازندران/ آمل پیشرو کشت سوم برنج کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، رضا عظیمی چهارشنبه‌شب در آیین نخستین برداشت مکانیزه برنج کشور در روستای آهنگرکلای بخش دابودشت، اظهار داشت: یکی از شهرهای مازندران که در کشت دوم اراضی شالیزاری فعال است شهرستان آمل است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه شهرستان آمل برای نخستین بار در سطح کشور سومین مرحله برداشت برنج کشور را به نام خود ثبت کرد، ادامه داد: سومین کشت برنج آملی‌ها از نوع طارم محلی در سطح 1.5 هکتار از زمین شالیزاری روستای تنهاکلای دابودشت بوده است که خود نوعی رکورد محسوب می‌شود.

عظیمی با اعلام اینکه باید بتوانیم با راه‌اندازی کشاورزی مدرن از ظرفیت‌ها حداکثر استفاده را کنیم، ابراز داشت: از دیگر اقدامات بزرگ در زمینه کشاورزی، پروژه ملی زه‌کشی بیش از یک هزار و 800 هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان سیمرغ برای نخستین بار به عنوان پایلوت بوده که در اردیبهشت‌ماه امسال عملیاتی شد.

وی بیان داشت: امسال همچنین 600 دستگاه کمباین برای برداشت محصولات کشاورزی در مازندران وارد این بخش بزرگ شد که در نوع خود نسبت به سال‌های گذشته بی‌نظیر بود.

به گفته عظیمی، مازندران با 148 هزار هکتار برداشت اراضی شالیزاری به صورت مکانیزه در سطح استان‌های کشور رتبه نخست را در اختیار دارد.

انتهای پیام/86012/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول