اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران خبر داد

کشت دوباره برنج در 70 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

استاندار مازندران گفت: در سال گذشته مازندران توانسته در 70 هزار هکتار از اراضی زارعی کشت مجدد برنج انجام دهد.

کشت دوباره برنج در 70 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید علی اکبر طاهایی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه گردهمایی مدیران ستادی و استانی سازمان ثبت احوال کشور که به میزبانی مازندران در پلاژ وزارت کشور در حال برگزاری است، اظهار داشت: مازندران از نظر جمعیتی بر اساس پایش آماری سال 90، 3 میلیون و 100هزار نفر جمعیت دارد که با وجود 60 هزار هکتار اراضی زارعی رتبه اول را در تولید محصولات کشاورزی و تامین مواد غذایی کشور بر عهده دارد.

وی ادامه داد: رویکرد رئیس جمهور در دولت نهم و دهم توسعه بخش کشاورزی از طریق مکانیزاسیون بوده که سال گذشته مازندران توانسته در 70 هزار هکتار از اراضی زارعی کشت مجدد برنج انجام دهد.

استاندار مازندران ادامه داد: این میزان برای سال آینده 90 هزار هکتار پیش‌بینی شد.

طاهایی به معرفی اقتصاد مازندران برای حاضران در این گردهمایی پرداخت و یادآور شد: اگر چه مازندران در بخش اقتصادی به توسعه متوازن دست نیافت اما در بخش صنعت قطعه‌سازی و شیلاتی موفق بود.

نماینده عالی دولت در مازندران عملکرد دولت نهم و دهم در کشور را موثر و چشمگیر دانست و ادامه داد: امیدواریم دولت جدید که با شعار اعتدال فعالیت خود را به طور رسمی از 12 مرداد 92  شروع می‌کند خدمات شایانی را در توسعه کشور و مازندران داشته باشد.

وی ضرورت توسعه کشاورزی مازندران را تبدیل روش سنتی به نوین اعلام کرد و بیان داشت: آینده برنج‌کاری در مازندران و گیلان باید به صورت مکانیزاسیون باشد.

طاهایی با اشاره به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری کشور، یادآور شد: تحریم‌ها تاثیری در مشارکت و حضور حماسی مردم در تحقق شعار حماسه سیاسی نداشت.

وی از مشارکت 93 درصدی مردم مازندران در انتخابات خردادماه سال جاری اشاره کرد و گفت: حضور مسافران تاثیری در میزان مشارکت مردم مازندران در انتخابات نداشت.

استاندار مازندران سیستم هوشمندانه ثبت احوال در قبل و بعد از انتخابات را در ارائه آمار درست کارآمد دانست و ادامه داد: آمار ثبت احوال نشان داد که بیش از 92 درصد مردم مازندران در انتخابات حضوری چشمگیر داشتند.

طاهایی خاطرنشان کرد: کارت هوشمند ملی که در زمان انتخابات صادر شد مکمل کارت ملی رایج در کشور است.

استاندار مازندران با بیان اینکه با تحقق حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی محقق می‌شود، اظهار داشت: توطئه‌های استکبار نمی‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در برنامه‌های اقتصادی کشور داشته باشد.

انتهای پیام/86006/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول