اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‎فقیه در استان زنجان:

ورزش یکی از بهترین عرصه‌های‌‌ بروز استعداد معلولان است

نماینده ولی‎فقیه در استان زنجان، ورزش را یکی از بهترین عرصه‌های بروز استعداد و قابلیت‌های معلولان دانست.

ورزش یکی از بهترین عرصه‌های‌‌ بروز استعداد معلولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در دیدار جمعی از ورزشکاران معلول زنجانی که به مناسبت هفته جهانی معلولان برگزار شد، اظهار داشت: انسان مجموعه‌ای از توانایی‌ها است.

وی انسان را کانون توانمندی‌های مختلف اعلام کرد و افزود: این توانمندی چندگانه در افراد معلول و به دلیل شکوفایی دیگر ابعاد بیشتر جلوه‌گر است.

نماینده ولی‎فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه معلولیت به معنای سلب حیات نیست، اضافه کرد: معلولیت موجب بروز قابلیت‌های دیگر در وجود انسان می‌شود.

امام جمعه زنجان به نمونه‌های موفق افراد معلول در جامعه اشاره و تصریح کرد: ما شاهد حضور استادی در دانشگاه هستیم که دست و یا چشم ندارد و یا نقاش و نمایشنامه‎نویس است.

خاتمی ورزش را یکی از بهترین عرصه‌های بروز استعداد و قابلیت‌های معلولان دانست و اضافه کرد: زمینه فعالیت این قشر در ورزش هم فراهم شده است.

وی حضور اجتماعی معلولان را مهم‌تر از هر مقوله‌ای دانست و گفت: با توجه به شور و شوق موجود در معلولان می‌توان زمینه موفقیت‌های قهرمانی را هم برای آنها فراهم کرد.

نماینده ولی‎فقیه در استان زنجان به ساختار بدن انسان اشاره و تصریح کرد: اندام انسان کم‎کاری یکی از اعضای بدن را جبران می‎کند.

امام جمعه زنجان با اشاره به محرومیت چندین ساله تیم بسکتبال با ویلچر ایران به دلیل عدم رویارویی با رژیم غاصب صهیونیسم افزود: این عدم رویارویی به منزله قهرمانی این تیم است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه محرومیت در نظر گرفته تیم ملی بسکبتال با ویلچر به دلیل پایداری بر اعتقادات به وجود آمده است، تاکید کرد: ایستادگی بر روی ارزش‌ها و اعتقادات نوعی قهرمانی محسوب می‌شود.

در این دیدار قهرمانان ورزشی از رشته‌های مختلف ورزش معلولان از جمله بوچیا، دوومیدانی و اعضای تیم بسکتبال با ویلچر و مسئولان این تیم که ساعاتی قبل وارد زنجان شده بودند، حضور داشتند.

مربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در این دیدار از اداره کل ورزش و جوانان برای فراهم کردن زمینه فعالیت‌های ورزشی برای معلولان تقدیر کرد.

انتهای پیام/73004/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول