اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی اصفهان:

محیط شهری باید با نیاز‌های معلولان هماهنگ باشد

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: محیط شهری باید با نیاز‌ها و مطالبات قانونی معلولان هماهنگ باشد و نگرش و دیدگاه‌های جامعه باید نسبت به معلولان تغییر کند.

محیط شهری باید با نیاز‌های معلولان هماهنگ باشد

رضا عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه حقوق معلولان نباید نا‌دیده گرفته شود، اظهار کرد: اگر چه طی سال‌های گذشته تا حدودی این موضوع رعایت شده است، اما هنوز بسیاری از حقوق معلولان در سطح جامعه و در مکان‌های عمومی نا‌دیده گرفته می‌شود.

وی به ضرورت توجه مردم و مسئولان به نیاز‌های قانونی معلولان در سطح شهر‌ها اشاره کرد و ادامه داد: مسئولان باید با اجرای کامل قانون در راستای ترویج حقوق معلولان، آزادی انتخاب و ایجاد فرصت‌های مساوی برای معلولان حرکت کنند.

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه محیط شهری باید با نیاز‌ها و مطالبات قانونی معلولان هماهنگ باشد، تصریح کرد: نگرش و دیدگاه‌های جامعه باید نسبت به معلولان تغییر کند، چرا که جامعه امروز به معلولان به عنوان افرادی نا‌توان و غیر‌مفید برای جامعه نگاه می‌کنند.

وی با بیان اینکه این تفکر اشتباه است و توانمندی‌های افراد معلول باید به تمام مردم اثبات شود، اضافه کرد: دولت باید با اتخاذ تدابیر لازم در راستای استفاده از توانمندی‌های معلولان در بخش‌های مختلف استفاده کند.

عباسی با اشاره به اینکه دولت باید زمینه‌های مشارکت فعال معلولان را در بخش‌های مختلف به ویژه در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی فراهم کند، تاکید کرد: در حال حاضر این زمینه‌ها فراهم نیست و به این دلیل معلولان از حضور در جامعه خود‌داری می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید نیاز‌های معلولان را در سطح شهر شناسایی کنند و اقدامات لازم را در راستای رفع این نیاز‌ها انجام بدهند، افزود: با این اقدامات افراد معلول در جامعه حضور پیدا می‌کنند و آمار واقعی از معلولان موجود در سطح جامعه مشخص می‌شود.

انتهای پیام/63004/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول