اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در فارس:

امکانات شکوفایی معلولان فراهم شود

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: دولت باید امکانات شکوفایی استعدادهای معلولان را فراهم کند.

امکانات شکوفایی معلولان فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به روز جهانی معلولان و بازی‌های پاراالمپیک اظهار داشت: دید ما نسبت به آنانی که معلولیت حرکتی و جسمی دارند باید اصلاح شود.

وی افزود: جامعه نباید با دیده ترحم به معلولان بنگرد بلکه باید امکانات، ابزار و وسایل بروز استعداد آنان را فراهم آورد.

ایمانی ادامه داد: باید کاری کنیم که معلولان امکان شکوفایی پیدا کنند نه اینکه با دید ترحم آنان را در همان وضع نگاه داریم.

به گفته وی، شهرسازی، خیابان‌ها، معابر، خانه‌ها، مساجد، حسینیه‌ها و ادارات باید به گونه‌ای احداث شود که برای معلولان و صاحبان محدودیت حرکتی قابلیت استفاده داشته باشد.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: این‌ها در المپیک برای ما افتخار آفریدند و ضعف ما را در رشته‌های ورزشی پوشش دادند یعنی همان افرادی که ما با دیده ترحم به آنان نگاه می‌کنیم اگر فضای رشد پیدا کنند افتخارآفرین می‌شوند.

خطیب نماز جمعه شیراز با اشاره به اینکه در این مسابقات زنان و مردانی از استان فارس نیز مدال آوردند، بیان کرد: دولت باید از این افراد حمایت کرده و امکانات رشد و تعالی آنان را فراهم کند.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها با توجه به در پیش بودن روز مجلس به بیان برخی موارد از آیت‌الله شهید مدرس پرداخت و گفت: مدرس یک‌تنه استقلال ارضی ایران را حفظ کرد چراکه آن زمان که روسیه اولتیماتوم صادر کرده بود او با دست لرزان پشت تریبون مجلس رفت و مجلس خفته را بیدار کرد و بیداری مجلس کشور را هوشیار کرد.

ایمانی افزود: در تاریخ ما افراد این چنین زیاد بوده‌اند و اینکه اصرار داریم مفاخر و مشاهیر ما معرفی شوند و جوانان آنان را بشناسند به همین دلیل است که گاه یک نفر سرنوشت کشوری را عوض می‌کند.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: مفاخر ملی و دینی، الگوهای موفق، مشاهیر و بزرگان باید به جوانان معرفی شوند تا ببینند این افراد در چه شرایطی با بذل جان و مال کشور را حفظ کردند.

وی در ادامه به بیان برخی ویژگی‌های مجلس پرداخت و ابراز داشت: مجلس ما در وهله نخست اسلامی است یعنی دستمایه آن قرآن و اهل بیت بوده و در وهله بعد ملی است یعنی با رای مردم تشکیل می‌شود.

ایمانی خاطرنشان کرد: مجلس در رأس امور است یعنی دو قوه مجریه و قضاییه خمیرمایه کار را از مجلس می‌گیرند و با تصویب قوانین خوراک این دو قوه را فراهم می‌آورد.

خطیب نماز جمعه شیراز تصریح کرد: مجلس ناظر بر حسن اجرای امور است و قوانین مجلس ما باید ضمن اینکه معیشت مردم و مادیات زندگی آنان را تامین می‌کند منتهی به تعالی اخلاق اسلامی شود و ارزش‌ها و معنویات را رشد دهد.

به گفته وی، قوانین مجلس باید مقوم وحدت و انسجام ملت اسلامی حول محور ولایت باشد.

ایمانی ادامه داد: دشمنان تا می‌توانستند از شکل‌گیری مجلس جلوگیری کردند، وقتی موفق نشدند سعی کردند در انتخاب نمایندگان نفوذ کنند و اگر نشد سعی کردند مزدوران خود را وارد آن کنند چرا که از شکل‌گیری مجلسی قوی و مردمی که بر روی پای خود بایستد وحشت دارند.

انتهای پیام/2448/خ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول