اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه امور ورزش خراسان جنوبی:

جشنواره پارالمپیک با هدف کشف استعداد معلولان برگزار می‌شود

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از برگزاری دومین جشنواره پارالمپیک در 11 آذرماه جاری خبر داد و گفت: این جشنواره با اهدف ایجاد فضای شاد و کشف استعداد ورزشی جانبازان و معلولان برگزار می‌شود.

جشنواره پارالمپیک با هدف کشف استعداد معلولان برگزار می‌شود

حسن رضا عمیدیان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: تجلی برنامه‌های پارالمپیک در جامعه مستلزم ایجاد فرصت‌های برابر برای حضور هر چه بیشتر جانبازان و معلولان در عرصه اجتماع از رهگذر ورزش و ارتقای آگاهی‌های خانواده‌ها است.

وی با اهمیت تلقی‌کردن قشر جانباز و معلول در جامعه، خواستار بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های دستگاه‌های عضو ستاد هفته پارالمپیک برای برگزاری هر چه مطلوب‌تر برنامه‌های هفته پارالمپیک در استان شد.

توجه به مباحث جانبازان و معلولان نیازمند کار جمعی و هم‌افزایی مطلوب‌تر دستگاه‌های اجرایی است

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: باید با ساماندهی نظام تشویق و معرفی قهرمانان جانباز و معلول به جامعه، فرصت مناسب برای زمینه‌سازی جلب و شناسایی ورزشکاران جانباز و معلول را در جامعه ایجاد کرد.

عمیدیان ادامه داد:  توجه و پرداختن به دو مقوله توسعه ورزش همگانی و همچنین پرورش استعدادها و قابلیت‌های بالقوه جانبازان و معلولان می‌تواند زمینه‌ساز شکوفایی و پرورش جانبازان و معلولان را در رشته‌های متنوع ورزش قهرمانی و حرفه‌ای بیش از گذشته فراهم کند.

وی با تبیین شرایط رشته‌های ورزشی جانبازان و معلولان در سطح جهان و افتخار آفرینی‌های ورزشکاران ایرانی و تبدیل شدن آن از وضعیت حمایتی به رقابتی شدید، خواستار بهره‌گیری مغتنم برای اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی، آگاهی بخشی به خانواده‌ها و استعدادیابی ورزشکاران جانباز و معلول در هفته پارالمپیک شد.

ایجاد فضای نشاط و شادابی و پرورش توانمندی‌های جانبازان از مهم‌ترین اهداف جشنواره است

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: اجتماعی کردن و پرورش توانمندی‌های جانبازان و معلولان و ایجاد فضای نشاط و شاداب برای آنان از جمله اهداف اصلی هفته پارالمپیک است.

عمیدیان به مشارکت سازمان‌ها و ادارات فرهنگی مرتبط با برگزاری این جشنواره اشاره و تاکید کرد: در برگزاری دومین جشنواره فرهنگی ورزشی گرامیداشت هفته المپیک در خراسان جنوبی، استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان برنامه‌های ویژه‌ای را با توجه ظرفیت هر دستگاه برابر شیوه‌نامه ابلاغی، تدارک دیده‌اند که متناسب با روحیه ورزشکاران معلول و جانبازان دفاع مقدس نیز می‌باشد.

انتهای پیام/69014/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول