اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی بابل خبر داد

بازدید مدیرکل بانوان استانداری مازندران از مرکز معلولان بابل

رئیس بهزیستی بابل گفت: بازدید قریب‌الوقوع مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران از بهزیستی و مرکز معلولان نوشیروانی بابل در 34 سال گذشته بی‌نظیر بوده است.

بازدید مدیرکل بانوان استانداری مازندران از مرکز معلولان بابل

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران امشب در بازدید سرزده از بهزیستی و مرکز معلولان نوشیروانی بابل از پرسنل این مراکز دیدار و دلجویی کرد.

 مریم جمشیدی با تقدیر از رئیس بهزیستی، مدیر و پرسنل مرکز نگهداری معلولان نوشیروانی بابل اظهار داشت: با پرداخت هیچ هزینه‌ای نمی‌توان از پرسنل این مرکز نگهداری کرد چراکه پرسنل این مرکز فرشتگانی هستند که باید به دست آنها بوسه زد.

مدیرکل امور بانوان  و خانواده مازندران قول مساعد داد از هیچ گونه حمایتی نسبت به این مرکز دریغ نکند.

 رئیس بهزیستی بابل نیز گفت: در 34 سال گذشته حضور مدیرکل بانوان استانداری مازندران در بازدید از این مرکز بی‌سابقه بوده است که این حضور نشان از طبع بلند و توجه ویژه به افراد زیر پوشش بهزیستی و مرکز معلولان نوشیروانی بابل بوده است.

محمد عموزاده افزود: بعد از انقلاب در سال 1359 سازمان بهزیستی متولی معلولان شد و این مرکز در سال 1360 به سازمان بهزیستی واگذار و به صورت دولتی اداره می‌شود.

وی بیان داشت: در گذشته بسیاری از امکانات این مرکز مستهلک بوده است اما امروزه با تعویض تخت‌ها و رعایت نظافت، بهینه بودن امکانات گرمایشی و سرمایشی، امکانات بهداشت و غذایی از شرایط بسیار مناسبی برخوردار است.

عموزاده تصریح کرد: این مرکز در سال 1344 با همت بلند مرحوم نوشیروانی تاسیس شد که تا سال 1360 به عنوان پرورشگاه یتیمان مشغول فعالیت بوده و بعد از آن با نظارت سازمان بهزیستی کشور به عنوان مرکز خیریه نگهداری معلولان ذهنی و امدادرسانی به این افراد شروع به فعالیت کرده است.

رئیس بهزیستی بابل افزود: در حال‌ حاضر در این مرکز از 135 معلول ذهنی ایزوله نگهداری می‌شود که علاوه بر این تعداد 300 معلول دیگر نیز در محلات مختلف شهرستان بابل توسط خانواده‌ها نگهداری می‌شود که امور مختلف این معلولان به‌عهده این مرکز است.

وی هزینه نگهداری هر معلول به صورت ماهانه را 700 هزار تومان برشمرد و افزود: 185 هزار تومان از این هزینه توسط سازمان بهزیستی و مابقی از طریق خانواده‌ها و مشارکت خیران تأمین می‌شود.

عموزاده تصریح کرد: برای آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه و جلوگیری از تولد نوزادان معلول از مسئولان دانشگاه‌ها و اداره آموزش و پرورش بابل درخواست کردیم بازدید از این مرکز برای همه دانشجویان و دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شود تا به صورت منظم و گروهی از معلولان این مرکز بازدید و از علل بروز این معلولیت‌ها از نزدیک آشنا شوند.

انتهای پیام/86009/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول