اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز تاکید کرد

ضرورت تجهیز معابر عمومی به امکانات ویژه معلولان

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز خواستار توجه به نیاز جانبازان و معلولان در زمان ساخت و سازهای شهری شد.

ضرورت تجهیز معابر عمومی به امکانات ویژه معلولان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، جلسه کمیته بهسازی و زیباسازی فضای شهری ظهر امروز با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استانداری البرز برگزار شد.

در این جلسه مجید سریزدی طی سخنانی اظهار کرد: یکی از قوانین خوبی که در حوزه ساخت و ساز داریم، مربوط به فراهم‌سازی امکانات رفاهی ویژه جانبازان و افراد معلول است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون، ساخت‌ و سازهای شهری باید به صورتی باشد که امکانات و تجهیزات لازم برای رفت و آمد معلولان و شهروندانی که مشکلات جسمی دارند در زمان احداث اماکن عمومی رعایت شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز تصریح کرد: با وجود این قوانین باز هم مشاهده می‌شود که در زمان ساخت و سازها به ویژه در حوزه اماکن عمومی و مدیریت شهری، خدمات لازم برای معلولان در نظر گرفته نمی‌شود.

سریزدی گفت: با توجه به اینکه شهرداری متولی اصلی صدور مجوز در این حوزه‌ است‌، باید نظارت‌های لازم را داشته باشد و از صدور مجوز ساخت برای اماکن عمومی که فاقد امکانات رفاهی ویژه معلولان است، خودداری کند.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مسئول باید طرح‌های مناسب‌سازی اماکن عمومی، ساختمان‌ها و معابر شهری ویژه معلولان را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده و در این زمینه دارای طرح و برنامه مشخص باشند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با بیان اینکه توجه به نیازهای جانبازان و معلولان باید در اولویت برنامه‌ریزی شهری باشد، گفت: باید معابر و اماکن عمومی به خدمات رفاهی برای این گروه از جامعه تجهیز گردد و از صدور مجوز برای ساختمان‌ها و اماکن عمومی فاقد این تجهیزات خودداری شود.

سریزدی اظهار کرد: وزارت کشور در تلاش است تا دستورالعمل‌های لازم برای شهرداری‌ها را در این زمینه تدوین و اجرا کند که در صورت تصویب نهایی این طرح، بخشی از بودجه شهرداری‌ها به تجهیز معابر و اماکن عمومی به امکانات ویژه جانبازان و معلولان اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: شهرداری‌های استان در سال‌های گذشته اقداماتی در این زمینه انجام داده‌اند، اما جوابگوی نیازهای موجود نیست و باید با تلاش بیشتر به صورتی عمل کنیم که معلولان برای تردد در سطح شهرها و استفاده از خدمات و امکانات عمومی مشکلی نداشته باشند.

لازم به توضیح است، در این جلسه نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی به ارائه برنامه‌ها و نیازهای خود در این حوزه پرداختند.

انتهای پیام/2302/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول