اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی اصفهان:

معلولان نیازمند راه‌اندازی بانک اطلاعات جامع هستند

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: معلولان نیازمند راه‌اندازی بانک جامع اطلاعات هستند و دولت باید با راه‌اندازی این بانک نسبت به جمع‌آوری آمار دقیق معلولان موجود در سطح جامعه اقدام کند.

معلولان نیازمند راه‌اندازی بانک اطلاعات جامع هستند

علی محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه بسیاری از معلولان آسیب نخاعی در اثر حادثه یا تصادف توانمندی‌های خود را از دست داده‌اند، اظهار کرد: یک معلول آسیب نخاعی برای بازگرداندن بخشی از استقلال شخصی و توانایی‌های خود باید از برنامه‌های ورزشی و خدمات توان‌بخشی استفاده کند.

وی با بیان اینکه اما در حال حاضر زیر‌ساخت‌های استفاده معلولان از این خدمات فراهم نیست، اضافه کرد: چرا که تعداد مراکز دولتی کار‌درمانی، باز‌توانی و توان‌بخشی محدود است و امکان استفاده معلولان از خدمات مراکز خصوصی و غیر‌دولتی نیز به دلیل هزینه‌های بالای این مراکز امکان‌پذیر نیست.

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه محدودیت‌های معلولان در سطح جامعه باید برطرف شود، تصریح کرد: فرصت‌های حضور فعال معلولان باید در جامعه فراهم شود و دولت باید به صورت ویژه‌تر به معلولان و رفع نیاز‌های آنها توجه کند.

وی با اشاره به اینکه معلولیت به معنای محدودیت نیست، اما در حال حاضر چنین دیدگاهی در جامعه نسبت به معلولان وجود دارد، ادامه داد: این دیدگاه‌ها سبب ایجاد موانعی برای حضور معلولان در سطح جامعه شده است.

محمدی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی‌های لازم به منظور آشنایی تمام مردم با حقوق معلولان باید انجام شود، تاکید کرد: در حال حاضر مردم با حقوق معلولان نا‌آشنا هستند و این موضوع سبب ایجاد مشکلاتی برای معلولان می‌شود و به این دلیل آموزش مردم در زمینه آشنایی آنها با حقوق معلولان ضرورت دارد.

وی به یکی از مهم‌ترین نیاز‌های معلولان اشاره کرد و افزود: معلولان نیازمند راه‌اندازی بانک جامع اطلاعات معلولان هستند و دولت باید با راه‌اندازی این بانک نسبت به جمع‌آوری آمار دقیق معلولان موجود در سطح جامعه اقدام کند.

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر بانک اطلاعات معلولان وجود ندارد، گفت: امیدواریم که این بانک اطلاعاتی هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/63004/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول