اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی روز جهانی معلولین در زنجان:

معلولان باید از فرصت‌های موجود برای پیشرفت بهره بگیرند

دبیر اجرایی روز جهانی معلولین در زنجان گفت: معلولان باید از فرصت‌های موجود در جامعه برای پیشرفت بهره بگیرند.

معلولان باید از فرصت‌های موجود برای پیشرفت بهره بگیرند

فرهاد میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بیش از یک میلیارد نفر از جمعیت جهان به نوعی با معلولیت زندگی می‌کنند که این آمار در کشورهای در حال توسعه بالاتر است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان افزود: افراد معلول با انواع موانع فیزیکی، اقتصادی و نگرشی روبرو هستند که باعث عدم مشارکت آنها در جامعه می‌شود.

وی اغلب معلولین را به لحاظ عدم دسترسی برابر به آموزش، اشتغال و بهره‌گیری از توانمندی‌های خود محروم قلمداد کرد و اظهار داشت: سازمان‌های بین‌المللی و سازمان بهزیستی در تلاش است با بهبود شرایط زندگی معلولین و مناسب‌سازی شهری حضور آنها را در جامعه پر رنگ کند.

دبیر اجرایی روز جهانی معلولین با اشاره به فراگیر شدن جنبه‌های اجتماعی و توسعه‌ای افراد کم‌توان گفت: هم‌اکنون زمان آن رسیده که معلولین با همت والای خود موانع را بشکنند و درها را باز کنند و از فرصت‌های برابر در جامعه بهره بگیرند.

وی در آستانه فرا رسیدن روز جهانی معلولین از هفته بزرگداشت پارالمپیک خبر داد و خاطرنشان کرد: از هفتم آذر ماه سال‌جاری لغایت سیزدهم برنامه‌های متنوعی در کل استان زنجان جهت آشنایی بیشتر مردم و استفاده معلولین برنامه‌ریزی شده است.

میرزایی تجلیل از معلولین موفق را از اهم برنامه‌ها برشمرد و تصریح کرد: در این هفته نمایشگاه صنایع‌دستی معلولین در شهرستان‌های ابهر و زنجان افتتاح خواهد شد.

دبیر اجرایی روز جهانی معلولین انجام کلیه خدمات توان‌پزشکی را در این هفته در کلیه مراکز بهزیستی رایگان اعلام کرد و گفت: مسابقات ورزشی در کلیه شهرستان‌ها با حضور فعال معلولین برگزار خواهد شد.

وی برگزاری همایش پیاده‌روی از مسجد جامع ابهر را در روز جهانی معلولین نماد برابری و بهره‌گیری از امکانات شهری یکسان برشمرد و خواستار توجه بیش از پیش مسئولان به مناسب‌سازی شهری شد.

گفتنی است جشن بزرگ روز جهانی معلولین با حضور انجمن‌های مردم‌نهاد و مراکز شبانه‌روزی در سالن روزبه زنجان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول