اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار شادگان خواستار شد

همکاری نهادهای دولتی شادگان در برگزاری مانور زلزله

معاون فرماندار شادگان خواستار همکاری نهادهای دولتی این شهرستان در برگزاری مانور زلزله شد.

همکاری نهادهای دولتی شادگان در برگزاری مانور زلزله

به گزارش خبرگزاری فارس از شادگان، نعمت‌الله آلبوغبیش پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه هماهنگی برگزاری مانور سراسری زلزله که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به نقش مهم آموزش در مقابله با این بلای طبیعی اظهار کرد: کشور ما یکی از کشورهای زلزله‌خیز دنیاست به طوری که سالانه در آن چندین زلزله اتفاق می‌افتد.

وی اضافه کرد: باید همیشه برای وقوع این خطر طبیعی که سالانه منجر به کشته شدن هزاران نفر می‌شود آمادگی لازم را دارا بود.

معاون فرماندار شادگان با تاکید بر لزوم توجه مسئولان هلال احمر و آموزش و پرورش به اهمیت برگزاری این گونه مانورها به ویژه در مدارس اشاره کرد و ادامه داد: پانزدهمین مانور سراسری زلزله یکشنبه 10 آذر ماه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این مانور طبق تقویم رسمی باید در هشتم آذرماه سال جاری همزمان با روز مقابله با بلاهای طبیعی برگزار شود اما به علت مصادف شدن این روز با تعطیلی، به محوریت آموزش و پرورش در مدارس برگزار می‌شود.

آلبوغبیش با بیان اینکه برگزاری مانور زلزله در بین مدارس در ایجاد آمادگی مقابله با این خطر تاثیر به‌سزایی دارد تصریح کرد: علاوه بر اینکه دانش آموزان مهارت‌های عملی چگونگی مقابله با خطر زلزله را فرا می‌گیرند می‌توانند این امر را به خانواده‌های خود آموزش دهند.

وی در ادامه از برگزاری نمادین مانور زلزله در مدرسه متوسطه بعثت خبر داد.

معاون فرماندار شادگان با تاکید بر مستندسازی این گونه برنامه‌ها در مدارس افزود: علاوه برگزاری نمادین مانور سراسری زلزله در مدرسه متوسطه بعثت، زنگ مقابله با خطر زلزله در مدارس شادگان ساعت 10 صبح روز یکشنبه 10 آذرماه نواخته می شود.

وی در پایان با تاکید بر رفع نواقص مانورهای سال گذشته بر همکاری نهادهای دولتی به ویژه هلال احمر با اداره آموزش و پرورش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، در نخستین جلسه هماهنگی چگونگی برگزاری مانور زلزله مسئولانی از هلال احمر، اداره آموزش و پرورش، شبکه بهداشت، نیروی انتظامی و شهرداری شادگان حضور داشتند.

انتهای پیام/72001/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول