اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس خبر داد

مانور آموزشی زلزله در 200 مدرسه استان فارس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از برگزاری مانور آموزشی زلزله در 200 مدرسه این استان خبر داد.

مانور آموزشی زلزله در 200 مدرسه استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسن فیاض‌پور صبح امروز در همایش تخصصی زلزله و ایمنی در مدارس که با تلاش اداره کل مدیریت بحران استان فارس و اداره کل آموزش و پرورش این استان، برگزار شد، اظهار کرد: شهدای فرهنگی و دانش‌آموزان بسیجی، فرهنگ بسیجی را با فرهنگ ناب اسلامی درآمیختند.

وی افزود: فرهنگ ناب ایران اسلامی و تمام توفیقات دولت تدبیر و امید در دفاع از حقوق هسته‌ای ایران ناشی از تفکر و روحیه بسیجی سیاست‌مداران ماست.

فیاض‌پور ادامه داد: اگر درایت و حمایت مقام معظم رهبری و در صحنه بودن مردم و بسیجیان نبود، در چنین شرایطی این توفیقات برای کشور حاصل نمی‌شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس، هدف از برگزاری این همایش را سیاست‌های کلی که مقام معظم رهبری با عنوان «سیاست‌های پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از حوادث غیرمترقبه» تصویب و ابلاغ کرده‌اند، بیان کرد.

وی اضافه کرد: این سیاست‌های کلی رهبری به افزایش فرهنگ ایمنی و آماده‌سازی مدیران، مسئولان و مردم به ویژه در برابر پدیده زلزله اشاره دارد.

فیاض‌پور گفت: اگر نتوانیم چگونگی مواجهه با بحران را به جامعه فرهنگی انتقال دهیم به یقین آموزش آن به مردم دشوار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس تصریح کرد: در هر سال هشتم آذرماه روز مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس کشور، برنامه‌هایی اجرا می‌شود و با توجه به اینکه هدف از این همایش آموزش فرهنگیان بود تنها به نمایش این مانور اکتفا نکردیم و به ماهیت آن‌که همان افزایش دانش فرهنگیان و دانش‌آموزان است، اهمیت بیشتری دادیم.

وی افزود: در سطح این استان کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود؛ همچنین در 200 مدرسه به همراه مهدکودک‌ها، برنامه‌هایی توسط هلال احمر و بهزیستی اجرا خواهد شد ‌که در کنار این اقدامات، بروشور و لوح‌های فشرده آموزشی تهیه و توزیع شده است.

به گزارش فارس، در همایش تخصصی زلزله و ایمنی در مدارس سید محمد معصومی، استاد دانشگاه و مخترع ابزار ایمنی در برابر زلزله و سوانح از شرکت ایمن زلزله سدید، کارگاهی آموزشی با موضوع  آسیب‌شناسی تقابل با زلزله در ایران را برگزار کرد.

انتهای پیام/2448/ز30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول