اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

10 آذر ماه

مانور زلزله در مدارس مازندران برگزار می‌شود

معاون مدیرکل بحران استانداری مازندران گفت: مانور زلزله 10 آذر در تمامی مدارس استان برگزار می‌شود.

مانور زلزله در مدارس مازندران برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار فارس از شهرستان ساری، عطاالله داداش‌پور پیش‌ازظهر امروز در جلسه مانور زلزله و ایمنی در مدارس در استانداری اظهار داشت: مانور زلزله باید به شکل عملیاتی و جدی باشد مطمئنا اثربخشی خوبی دارد.

وی با بیان اینکه مازندران در بحث زلزله رتبه نخست کشور را دارد، افزود: با توجه به وضعیت زلزله‌خیزی استان ،آموزش خسارت جانی را کاهش می‌دهد.

داداش‌پور بیان داشت: مازندران روی گسل اصلی خزر و شمال البرز قرار دارد که گسل خزر بیش از 600 کیلومتر و گسل البرز 400 کیلومتر طول دارد.

معاون مدیرکل بحران استانداری مازندران با بیان اینکه امسال پانزدهمین مانور زلزله و ایمنی در سطح مدارس اجرا می‌شود گفت: پنج دستگاه اجرایی در کمیته برگزاری مانور شرکت دارند.

وی هدف از مانور زلزله و ایمنی مدارس را ارتقای و افزایش آگاهی دانش‌آموزان، انتقال آموزش از دانش‌آموزان به خانواده‌ها، نحوه پناه‌گیری صحیح و نحوه خروج از اماکن دانست.

این مسئول بحث آموزش در زلزله و ایمنی مدارس را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: در سال‌های گذشته دیده شد که دانش‌آموزان در فضای آموزشی موضوع زلزله را جدی نگرفته‌اند اما واقعا زلزله جدی است.

وی عنوان کرد: شورای زلزله با چهار کارگروه تدارکات، آسیب‌شناسی، امدادونجات و آتش‌نشان در مقاطع راهنمایی، دبیرستان و پیش‌دانشگاهی در مدارس شکل می‌گیرد.

معاون مدیرکل بحران استانداری مازندران با اعلام اینکه به طور متوسط هر دو روز یک زلزله در استان  رخ داده است، بیان داشت: براساس آمار شبکه مرکزی لرزه‌نگاری مستقر در ساری از آذر سال گذشته تا امسال 182 مورد زلزله در استان از یک تا چهار ریشتر در استان اتفاق افتاده است.

داداش‌پور با اشاره به اینکه در 10 سال گذشته 2 هزار و 84 زلزله در مازندران اتفاق افتاده است افزود: در دوره 150 ساله زلزله مخرب و در هر 20 سال زلزله بالای پنج ریشتر در استان داریم.

وی بیان داشت: مانور زلزله و ایمنی 10 آذر در تمامی مدارس مازندران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/86016/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول