اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان البرز:

مانور زلزله در استان البرز برگزار می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استان البرز از برگزاری مانور زلزله در استان البرز خبر داد.

مانور زلزله در استان البرز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ابوالقاسم باقری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور آشنایی مردم و به ویژه دانش‌آموزان با چگونگی برخورد با حوادث طبیعی از جمله زلزله این مانور به صورت سراسری در استان البرز و شهرستان‌های این استان برگزار می‌شود.

وی زمان برگزاری این مانور را 10 آذر ماه عنوان کرد و افزود: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده پانزدهمین مانور نمادین حوادث غیرمترقبه در استان برگزار می‌شود که گامی مهم در جهت آشنا شدن دانش‌آموزان با چگونگی برخورد با این حوادث است.

این مسئول با بیان اینکه در این راستا توانمندی‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز در این مانور بررسی می‌شود، خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم توانایی‌ها و توانمندی‌های خود را در زمان حوادث مورد ارزیابی قرار دهیم برگزاری این مانورها یکی از مهمترین مقوله‌هایی است که باید به آن توجه ویژه شود.

باقری تأکید کرد: ارائه این آموزش‌ها به دانش‌آموزان نیز می‌تواند در کاهش خسارات جانی و مالی در مواقع حوادث تأثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: اگر در هر خانواده‌ای یک نفر به این گونه آموزش‌ها وارد باشد می‌توانیم بسیاری از خسارات را در مواقع حوادث با کاهش مواجه کنیم.

باقری تخلیه فضای آموزشی در کوتاه‌ترین زمان ممکن را یکی از مهمترین محورهای اصلی این مانور عنوان کرد.

وی گفت: در این راستا و براساس تمهیدات اندیشیده شده این مانور با هماهنگی و همکاری اداره کل مدیریت بحران البرز، آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، مرکز فوریت‌های پزشکی، نیروی انتظامی، بهزیستی و سازمان آتش‌نشانی کرج برگزار خواهد شد.

به گفته باقری پانزدهمین مانور نمادین استان البرز 10 آذرماه به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه فاطمه پزشکی برگزار می‌شود که همزمان با برگزاری این مانور دیگر شهرستان‌های استان البرز نیز این مانور را در مدارس خود اجرایی می‌کنند.

انتهای پیام/2302/ق30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول