اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور انجام می‌شود

برگزاری پانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس کردستان

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان گفت: همزمان با سراسر کشور مانور سراسری زلزله و ایمنی در تمامی مدارس استان به منظور آمادگی دانش‌آموزان در مواجهه با زلزله و نحوه پناه‌گیری و خروج برگزار می‌شود.

برگزاری پانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس کردستان

امید سهراب‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: مانور زلزله و ایمنی، روز یکشنبه 10 آذر ماه 92 با شرکت دانش‌آموزان در تمامی مدارس استان در دو نوبت صبح و بعدازظهر و با پخش آژیر از طریق رادیو سراسری برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم نمادین این مانور با حضور مسئولان محلی در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان برگزار و در سنندج نیز مراسم نمادین مانور زلزله و ایمنی با حضور مسئولان استانی و دست‌اندرکاران امر در مدرسه امام سجاد (ع) سنندج برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای دانش‌آموزان قبل از برگزاری مانور زلزله و ایمنی یادآور شد: برای ترویج فرهنگ ایمنی و ارتقای سطح دانش فرهنگیان و  دانش‌آموزان و انتقال آموخته‌ها به والدین‌، برگزاری جلسات سخنرانی و مسابقات علمی – فرهنگی پیرامون موضوع انجام می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت رعایت دو اصل «پناه‌گیری» و «خروج» صحیح را از اهداف برگزاری مانور برشمرد و بر محوریت فعالیت دانش‌آموزی و توجه به آموزش و فرهنگ‌سازی این موضوع تاکید کرد.

سهراب‌نژاد یادآور شد: به همین منظور از ظرفیت جمعیت هلال‌احمر و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در زمینه آموزش، اجرای مانور و بازدید از وضعیت ایمنی وسایل گرمایشی مدارس استفاده خواهد شد.

به گفته وی اطلاعات تکمیلی مرتبط با مانور یاد شده از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت تربیت بدنی و سلامت به نشانی www.shs.medu.ir و دستورالعمل و پوستر اطلاع‌رسانی بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی به آدرس www.iiees.ac.ir‌ قابل استفاده است.

انتهای پیام/79007/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول