اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل مدیریت بحران گلستان خبر داد

مهیا شدن تمهیدات برگزاری مانور زلزله و ایمنی مدارس در گلستان

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس در روز دهم آذرماه در تمامی مدارس استان مهیا شده است.

مهیا شدن تمهیدات برگزاری مانور زلزله و ایمنی مدارس در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مانور زلزله و ایمنی مدارس استان گلستان اظهار داشت: افزایش سطح آگاهی و ایجاد و گسترش فرهنگ ایمنی در مدارس از جمله اهداف برگزاری این مانور عملیاتی است.

مانور زلزله نباید نمایشی باشد

وی اضافه کرد: ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‎های سریع و صحیح در زمان وقوع زلزله و کمک به کاهش تلفات و خسارات از دیگر اهدافی است که این مانور به دنبال تحقق آن است.

سمیعی با تاکید بر واقعی بودن مانور زلزله ادامه داد: این تمرین نباید نمایشی باشد بلکه باید منطبق بر واقعیت و شرایط واقعی حاکم بر چنین اتفاقاتی باشد.

دستگاه‌های اجرایی و امدادی در برگزاری مانور با آموزش و پرورش گلستان همکاری کنند

وی یادآور شد: آموزش و پرورش متولی اصلی برگزاری این مانور عملیاتی است و از همه دستگاه‎های اجرایی و امدادی دخیل در این مانور انتظار می‎رود، نهایت همکاری را با این مجموعه داشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر اهمیت آموزش و فرهنگ‎سازی ایمنی در برابر بلایای طبیعی اذعان داشت: تبعات آمادگی دانش‎آموزان مدارس در برابر حوادث غیرمترقبه همچون زلزله در کشور، آمادگی بخش عمده‎ای از جمعیت کشور در مقابله با چنین رویدادهای طبیعی است.

سمیعی ادامه داد: این مانور در تمامی مدارس سطح استان برگزار می‎شود و از تمامی فرمانداران به عنوان روسای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‎ها انتظار می‎رود، پیگیر انجام این مانور آموزشی باشند.

تکرار مانورهای آموزشی به افزایش ایمنی جامعه کمک می‎کند

همچنین رابط کشوری برگزاری مانور در استان گلستان گفت: اجرای مانور زلزله در قالب حفظ آرامش، پناه‎گیری و خروج اضطراری است.

یوسفعلی مسعودی تصریح کرد: با تکرار چنین مانورهایی، واکنش‎های مناسب در مقابل بلایای طبیعی، باید ملکه ذهن کودکان و نوجوانان به عنوان اقشار آسیب‎پذیر در مقابل بلایا شود.

اگر چه از این مانور به عنوان مانور هشتم آذر یاد می‎شود، اما به دلیل مصادف شدن این روز با روز جمعه، پانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس در 10 آذرماه در سطح تمامی مدارس کشور برگزار می‎شود.

انتهای پیام/83002/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول