اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس اجتماعی صدا و سیما تاکید کرد

ازدواج اصولی راهکاری هماهنگ با آموزه‌های اسلامی و ایرانی

کارشناس اجتماعی صدا و سیما گفت: سبک ازدواج اصولی هماهنگ با آموزه‌های اسلامی و ایرانی باید قبل از ازدواج برای شناخت درست دختر و پسر از یکدیگر اجرا شود.

ازدواج اصولی راهکاری هماهنگ با آموزه‌های اسلامی و ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام حسین دهنوی ظهر امروز در مراسم خانواده با موضوع سبک ازدواج اسلامی که در فرهنگسرای بانو حضرت زهرا(س) برگزار شد، اظهار داشت: دو نوع ازدواج در کشور ایران رخ می‌دهد، ازدواج‌هایی که به سبک غربی صورت می‌گیرد و ازدواج‌هایی که با سبک ایرانی و اسلامی مطابقت دارد.

وی ضمن تشریح مدل ازدواج غربی که چند سالی است در کشور ما اجرا می‌شود، یادآور شد: تبعیت از روش ازدواج غربی در بین جوانان آن هم به صورت خواسته یا ناخواسته، آسیب‌ها و آفت‌های جدی به دنبال دارد.

کارشناس اجتماعی شبکه سه سیما با بیان اینکه جایگاه خانواده در کشورهای اروپایی و آمریکایی به تزلزل و فروپاشی گراییده است، افزود: در سال‌های گذشته آزادی روابط دختر و پسر با توجه به نظریات آزادانه کارشناسان و جامعه‌شناسان و تصویب قوانینی در این رابطه و حمایت افراطی از زنان با توجه به تصویب قوانین در این کشورها موجب شده جوانان میل و رغبتی به ازدواج رسمی و پذیرش مسئولیت سنگین زندگی خانوادگی نداشته باشند.

دهنوی ادامه داد: دوستی روابط دختر و پسر در قبل از ازدواج در غرب امری عادی تلقی می‌شود و حتی در برخی موارد هیچ یک پای عواقب منفی ناشی از اینگونه روابط غلط نیز نمی‌ایستند و این موجب شده آمار فرزندان بی‌هویت و بیماران مبتلا به ایدز در این کشورها افزایش یابد.

این کارشناس خانواده عنوان کرد: در غرب بین 20 تا 30 درصد دوستی‌ها به ازدواج ختم می‌شود و در تمام دوستی‌ها نقش خانواده در مدیریت روابط دختر و پسر بسیار کم رنگ بوده و حتی خانواده در جریان وضعیت زندگی فرزندان نیستند.

دهنوی با عدم تأیید ازدواج‌های سنتی که پیش از این در کشورمان رخ می‌داده و در برخی موارد نیز دیده می‌شود، گفت: هر دو روش ازدواج یعنی مدرن یا غربی و سنتی به جوانان برای داشتن زندگی درست در آینده توصیه نمی‌شود، بلکه ما خواستار ازدواجی اصولی و مبتنی با آموزه‌های ایرانی و اسلامی هستیم.

وی کتاب «گلبرگ زندگی1» را مجموعه‌ای غنی برای ارائه مدلی استاندارد برای ازدواج در ایران اعلام کرد و گفت: جوانان در این کتاب با روش‌های درست شناخت و تحقیق از طرف مقابل آشنا می‌شوند.

این کارشناس ماهواره را دارای انحرافات اخلاقی دانست و هدف سازندگان برنامه‌های ضد اخلاقی آن را تضعیف بنیان خانواده در ایران و به سخره گرفتن اعتقادات دینی نوجوان و جوانان ایرانی در مقوله ازدواج و دیگر جنبه‌های زندگی ایرانی و اسلامی برشمرد.

کارشناس مسایل خانواده در پایان این همایش به سؤالات شرکت‌کنندگان پاسخ داد و راهکارهای عملی برای برون رفت از مشکلات را برای آنان تشریح کرد.

انتهای پیام/77009/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول