اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان ابهر خبر داد

کاهش نرخ طلاق و ازدواج در شهرستان ابهر

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان ابهر از کاهش نرخ طلاق و ازدواج در این شهرستان خبر داد.

کاهش نرخ طلاق و ازدواج در شهرستان ابهر

حکمت محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ثبت وقایع چهارگانه حیاتی از مهم‌ترین وظایف ثبت‌احوال است.

وی با ارائه گزارشی از تعداد وقایع ازدواج ثبت شده در این شهرستان اظهار داشت: تا پایان مهر امسال 901 واقعه ازدواج در شهرستان ابهر ثبت شده است.

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان ابهر با بیان اینکه از تعداد ازدواج‌های ثبت شده 710 مورد در شهر و 191 مورد در روستاهای این شهرستان ثبت شده است، افزود: این رقم ازدواج ثبت شده در شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 15 درصد کاهش یافته است.

این مسئول در ادامه به تعداد وقایع طلاق ثبت شده در شهرستان ابهر نیز اشاره کرد و گفت: تا پایان مهر سال‌جاری 161 واقعه طلاق در شهرستان ابهر به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه این تعداد 139 مورد طلاق شهری و 22 مورد طلاق روستایی است، اضافه کرد: این تعداد وقایع ثبت شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 198 مورد بود، 18،7 درصد کاهش یافته است.

محمدی تصریح کرد: طی سال گذشته از 198 واقعه طلاق ثبت شده 169 مورد شهری و 29 مورد طلاق روستایی بود.

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان ابهر در ادامه به برخی از عوامل موثر در افزایش طلاق و کاهش آن افزود: افزایش سطح سواد و بینش افراد جامعه، توجه بیشتر به تناسب در انتخاب همسر، داشتن معیارهای مشخص و مطلوب از جمله عوامل موثر در کاهش طلاق هستند.

این مسئول همچنین اعتقادات عمیق انسانی را از دیگر عوامل موثر در کاهش طلاق عنوان کرد و گفت: درونی شدن اخلاقیات و داشتن شباهت‌ها در زمینه‌های مختلف زندگی میان زوج‌ها از عوامل موثر در کاهش نرخ طلاق هستند.

وی در ادامه به ارائه آماری از وقایع تولد و فوت ثبت شده در شهرستان ابهر نیز اشاره کرد و گفت: تا پایان مهر امسال یک‌هزار و 670 واقعه تولد در شهرستان ابهر به ثبت رسیده است.

این مسئول اذعان داشت: تعداد وقایع تولد ثبت شده در شهرستان ابهر نسبت به مدت مشابه سال قبل 6،4 درصد افزایش یافته است.

محمدی همچنین به ثبت 393 واقعه فوت در شهرستان ابهر نیز اشاره کرد و گفت: این تعداد واقعه ثبت شده در مقایسه با سال قبل یک درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/73005/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول