اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال قائمشهر خبر داد

کاهش 11 درصدی ازدواج در قائمشهر

رئیس اداره ثبت احوال قائمشهر گفت: آمار ثبت ازدواج در هفت ماهه امسال حاکی از کاهش 11 درصدی واقعه ازدواج در این شهرستان است.

کاهش 11 درصدی ازدواج در قائمشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، مهدی طالبی امشب در جلسه ثبت وقایع حیاتی این شهرستان، آمار واقعه فوت هفت ماهه امسال را 807 نفر اعلام کرد و افزود: 701 واقعه فوت در مهلت 10 روزه به ثبت رسید که با ثبت 98.2 دهم درصد از آن، شهرستان قائمشهر از میانگین کشوری پیشی گرفته است.

وی علت 38 درصد فوتی‌ها در شهرستان قائمشهر را بیماری‌های قلبی عروقی اعلام کرد و افزود: بیشترین فوتی در گروه سنی 85 سال به بالا اتفاق افتاد.

طالبی با بیان رشد 4.10 درصدی تولد در قائمشهر یادآور شد: آمار تولد در هفت ماهه سال گذشته 2 هزار و 568 نفر بوده که در مدت مشابه امسال به 2هزار و 722 نفر افزایش یافته است.

رئیس ثبت احوال قائمشهر خاطرنشان کرد: در سال‌جاری 8/98 درصد موالید در 15 روزه مهلت قانونی به ثبت رسیده است.

وی همچنین افزود: به ازای هر 100 دختر 104 پسر در قائمشهر ولادت یافته است.

رئیس اداره ثبت احوال قائمشهر با اشاره به کاهش 11 درصدی ازدواج در قائمشهر بیان داشت: در هفت ماهه امسال یک‌هزار و 736 واقعه ازدواج در شهرستان ثبت شد که در مقایسه با آمار یک‌هزار و 942 واقعه سال گذشته شاهد کاهش ازدواج در قائمشهر بوده‌ایم.

طالبی به افزایش 9 درصدی طلاق در این شهرستان اشاره کرد و آمار ثبت طلاق در هفت ماهه امسال را 527 واقعه و در مدت مشابه سال قبل را نیز 485 واقعه اعلام کرد.

وی همچنین از راه‌اندازی ایستگاه صدور کارت هوشمند ملی در اداره ثبت احوال قائمشهر خبر داد و با تاکید بر لزوم رفع مشکل خط اینترنتی پرسرعت و فیبر نوری در این اداره افزود: با رفع این مشکل و استقرار واحد مربوط اداره پست در ثبت احوال کارت هوشمند ملی در قائمشهر صادر می‌شود.

این مسئول همچنین با بیان اینکه در بحث تولد برای هیچ اتباع خارجی شناسنامه‌ای صادر نمی‌شود خواستار این شد که تکمیل پرونده خانوار زنان در روزهای پس از زایمان در خانه‌های بهداشت منوط به صدور و ارائه شناسنامه در این مراکز باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان صدور مکانیزه تمامی شناسنامه‌های صادره جدید برای همه گروه‌های سنی در این شهرستان اذعان داشت: تمامی شناسنامه‌های افراد بالای 15 سال باید تعویض و عکس‌دار شود.

انتهای پیام/86008/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول