اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

بانک کشاورزی 500 میلیون ریال تسهیلات ازدواج به مددجویان اعطا کرد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان خراسان شمالی گفت: بانک کشاورزی این استان 500 میلیون ریال تسهیلات ازدواج به صورت بلاعوض به زوج‌های جوان زیرپوشش این نهاد اهدا کرد.

بانک کشاورزی 500 میلیون ریال تسهیلات ازدواج به مددجویان اعطا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی، امان‌الله حسین‌پور اظهار کرد: با تفاهمنامه‌ای که کمیته امداد با بانک کشاورزی استان منعقد کرده بود، 50 فقره از جهیزیه زوج‌های جوان زیرپوشش این نهاد از طریق بانک به صورت بلاعوض اهدا شد.

وی با بیان اینکه این اقدام بانک کشاورزی در راستای مصونیت جوانان از آسیب‌های اجتماعی، تأمین امنیت روانی، کمک به تشکیل خانواده و اجرای سنت حسنه ازدواج انجام شد، افزود: به منظور آسان‌سازی موضوع ازدواج در بین مددجویان، این نهاد اقدام به اهدای کمک هزینه ازدواج به جوانان می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان خراسان شمالی یادآور شد: طی 6 ماه نخست امسال 193 سری جهیزیه و کمک هزینه ازدواج با یک میلیارد و 549 میلیون ریال اعتبار به نوعروسان و تازه دامادهای زیر‌پوشش این نهاد اهدا شده است.

وی با اشاره به اینکه کمک هزینه‌های ازدواج به منظور تشویق جوانان به انجام این عمل مقدس و همچنین جلوگیری از بالا رفتن سن ازدواج در بین جامعه هدف صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: به علت اعتقادات عمیقی که در بین جامعه هدف کمیته امداد وجود دارد، ازدواج‌های مددجویی از پایداری خوبی برخوردار بوده و کمتر دیده شده که این ازدواج‌ها منجر به جدایی و طلاق شود.

حسین‌پور همچنین به برگزاری دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج برای مددجویان اشاره کرد و گفت: کمیته امداد به منظور ارتقای سطح آگاهی مددجویان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود اعتبار برای پرداخت کمک هزینه جهیزیه زوج‌های زیرپوشش این نهاد اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون یک‌هزار و 400 نفر از زوج‌های جوان این نهاد پشت نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان خراسان شمالی تصریح کرد: کمک خیرین می‌تواند بستر مناسبی برای آغاز زندگی مشترک این زوجین فراهم سازد.

وی از نیکوکاران خواست تا با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود در اهدای جهیزیه به زوجین نیازمند مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/63002/ز/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول