اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه خبر داد

واکسیناسیون 155 هزار راس دام در سربیشه

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه گفت: از آغاز سال جاری تا پایان مهرماه امسال 155 هزار راس دام در این شهرستان علیه بیماری‌های واگیر واکسینه شدند.

واکسیناسیون 155 هزار راس دام در سربیشه

قاسم عجم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: شبکه دامپزشکی سربیشه در طول سال اقدام به واکسینه کردن دام‌ها علیه بیماری‌های واگیر دام می‌کند.

وی ادامه داد: این بیماری‌ها شامل آبله گوسفند و بز، تب برفکی، طاعون گوسفند و بز و آنتروتوسکمی می‌شود.

* واکسیناسیون 122 هزار گوسفند و بز علیه بیماری آبله

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه تصریح کرد: از آغاز سال جاری تا پایان مهرماه جاری 155 هزار راس دام در سربیشه علیه بیماری‌های واگیر دام واکسینه شدند.

عجم با بیان این‌که آبله گوسفند و بز یکی از بیماری‌های ویروسی بسیار واگیردار در نشخوارکنندگان کوچک است، اضافه کرد: از آغاز سال جاری تا پایان مهرماه جاری 122 هزار و 379 راس گوسفند و بز در این شهرستان علیه بیماری آبله واکسینه شدند.

وی افزود: در این مدت شبکه دامپزشکی سربیشه اقدام به واکسینه کردن ‌هزار و 731 راس دام علیه بیماری واگیر تب برفکی کرده است.

* انجام 57 هزار نوبت سر سمپاشی دام در سربیشه

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه با بیان این‌که بیماری آنتروتوکسمی یکی دیگر از بیماری‌های واگیر دام است، اضافه کرد: از آغاز سال جاری تا پایان مهرماه جاری در سربیشه 27 هزار و 379 راس دام علیه این بیماری واکسینه شدند.

عجم ادامه داد: همچنین در این مدت 3 هزار و 900 راس گوسفند و بز مورد واکسیناسیون طاعون قرار گرفتند.

وی با بیان این‌که از آغاز سال جاری تا پایان مهرماه جاری شبکه دامپزشکی سربیشه 57 هزار نوبت سر سمپاشی انجام داده است، یادآور شد: برای این میزان سمپاشی 297 لیتر سم مصرف شده است.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه با بیان اینکه در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی در این شهرستان یک اکیپ ثابت و یک اکیپ سیار بر کشتار بهداشتی دام‌های قربانی و نذری نظارت داشته‌اند، خاطرنشان کرد: در این اکیپ‌ها چهار بازرس بهداشتی شبکه دامپزشکی سربیشه فعالیت داشته‌اند.

انتهای پیام/69021/ز30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول