اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی مطرح کرد

نیاز 10 میلیارد ریالی آزمایشگاه مرجع تخصصی دامپزشکی خراسان‌جنوبی

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: ساخت آزمایشگاه مرجع تخصصی دامپزشکی استان به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار استانی نیاز دارد که بعد از ساخت آن، تجهیز آزمایشگاه توسط سازمان دامپزشکی کشور صورت می‌گیرد.

نیاز 10 میلیارد ریالی آزمایشگاه مرجع تخصصی دامپزشکی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی رضایی صبح امروز در حاشیه نشست خبری اظهار داشت: دارا بودن کشتارگاه در شهرستان‌ها بسیار ضروری بوده و از مخاطرات کشتار غیرمجاز جلوگیری کرده و به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که دو شهر تازه تاسیس زیرکوه و خوسف به استان اضافه شده است اما برای حفظ بهداشت عمومی و جلوگیری از کشتار غیرمجاز در این شهرستان‌ها کشتارگاه وجود ندارد.

وجود یک کشتارگاه صنعتی در خراسان جنوبی

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه تنها یک کشتارگاه صنعتی در مرکز استان وجود دارد، افزود: کشتارگاه‌های سطح شهرستان‌های استان به صورت سنتی فعالیت می‌کنند.

رضایی به کلنگ‌زنی آزمایشگاه مرجع تخصصی دامپزشکی استان که سال 90 در بیرجند انجام شد، اشاره کرد و گفت: ساخت این آزمایشگاه به 10 میلیارد ریال اعتبار استانی نیاز دارد که بعد از ساخت آن، تجهیز آزمایشگاه توسط سازمان دامپزشکی کشور صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به طرح توسعه خدمات بهداشتی در مناطق روستایی و عشایری، اذعان داشت: طرح توسعه خدماتی بهداشتی و درمانی دام‌های روستایی و عشایری با همکاری بخش‌خصوصی دامپزشکی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: به منظور اجرای اصل 44 قانون اساسی و به استناد بند «ب» تبصره 15 قانون بودجه سال 86 کشور در ارتباط با طرح توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در دام‌های مناطق روستایی و عشایری، طرح افزایش پوشش واکسیناسیون دام‌های خراسان جنوبی علیه بیماری بروسلوز از طریق خدمات بخش غیردولتی در حال اجرا است.

رضایی یادآور شد: در غالب این طرح از ابتدای سال جاری تاکنون 359 هزار و 196 راس دام سبک و سنگین بر علیه بیماری‌های مشترک انسان و دام واکسینه شده‌اند.

وی با بیان این‌که در سال جاری مشکل دارویی مشاهده نشده است، گفت: خراسان جنوبی مشکل تامین داروی دام ندارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در ارتباط با تخلفات هیئت دامپزشکی خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: در سال جاری سه پرونده تخلف مشاهده شده است که هرسال نسبت به سال‌های قبل از تعداد آنها کاسته می‌شود.

رضایی در ارتباط با کانون‌های بیمارهای دامی و مشترک انسان و حیوان در استان اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک کانون آبله گوسفند و بز و 13 کانون طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان شناسایی شده است.

وی با بیان این‌که کانون‌های بیماری دامی و انسان و حیوان در استان کاهش چشمگیری داشته است، اذعان داشت: کانون بیماری‌های تب برفکی و شاربون که طی سال‌های گذشته در استان شاهد آن بودیم امسال تا این لحظه صفر بوده است.

انتهای پیام/69017/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول