اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی خبر داد

رشد چشمگیر صادرات فرآورده‌های خام دامی در خراسان جنوبی

معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی از افزایش بسیار چشمگیر صادرات فرآورده‌های خام دامی در شش ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

رشد چشمگیر صادرات فرآورده‌های خام دامی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس بیرجند، به نقل از روابط‌عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، محمود قربان‌زاده اظهار داشت: دامپزشکی در ارتقاء سلامت و کیفیت محصولات و فرآورده‌های خام دامی نقش سازنده‌ای دارد.

وی ادامه داد: با توجه به نظارت‌های خوب دامپزشکی در شش ماهه نخست امسال 4 میلیون و 438 هزار کیلوگرم خوراک طیور از خراسان جنوبی به کشورهای افغانستان و تاجیکستان صادر شده است.

معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: نظارت و کنترل فرآورده‌های خام دامی برای صادرات به کشور‌های همسایه از جمله وظایف حاکمیتی دامپزشکی است.

قربان‌زاده با بیان اینکه صادرات فرآورده‌های خام دامی در خراسان جنوبی رشد چشمگیری داشته، افزود: 628 هزار و 577 کیلوگرم مرغ منجمد و 880 هزار و 500 قطعه جوجه یکروزه در شش ماهه نخست امسال به کشورهای همسایه صادر شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: اداره قرنطینه و امور بین‌الملل در دامپزشکی عهده‌دار انجام نظارت‌های مربوط به صادرات برای صدور مجوز بهداشتی است و در راستای انجام سریع این امر نیز سازمان دامپزشکی با راه‌اندازی سیستم یکپارچه قرنطینه صدور مجوز بهداشتی صادرات را در حداقل زمانه امکان‌پذیر ساخته است.

انتهای پیام/69017/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول