اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

سامانه میز خدمت مجازی دامپزشکی به زودی راه‌اندازی می‌شود

رئیس نظام دامپزشکی خراسان جنوبی از راه‌اندازی سامانه میز خدمت مجازی دامپزشکی برای نخستین‌بار در سطح کشور خبر داد و گفت: این سامانه به زودی راه‌اندازی شده و بین ارباب‌رجوع و دامپزشکان ارتباط برقرار می‌کند.

سامانه میز خدمت مجازی دامپزشکی به زودی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمود قربان‌زاده صبح امروز در نشست خبری به مناسبت روز ملی دامپزشکی، اظهار داشت: با وجود اهمیت و نقش مؤثر دامپزشکی در بهداشت و سلامت حیوانات و همچنین در تولید فرآورده‌های خام دامی سالم و نقش مستقیم و غیر مستقیم آن در حفظ بهداشت عمومی جامعه‌، اما این رشته و زحمات فعالان این بخش، برای مردم و حتی مسئولان ناشناخته مانده است.

وی ادامه داد: سختی شرایط کار دامپزشکی چه در زمان تحصیل علوم متفاوت درباره حیوانات در دانشکده‌های دامپزشکی و چه در زمینه کاری در مزارع پرورشی از یک طرف و از طرف دیگر کار و تلاش در گمنامی سبب شد که گروه‌ها و قشرهای مختلف در  ارتباط با دامپزشکی به دنبال راهی برای شناساندن این حرفه به آحاد مردم باشند.

رئیس نظام دامپزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: نام‌گذاری روزی به نام دامپزشکی به بهانه پاس‌داشت خدمات این رشته به جامعه زوایای پنهان و تلاش‌های ناگفته فعالان این عرصه را در فرصتی مناسب به سمع و نظر همه اقشار جامعه می‌رساند.

راه‌اندازی 118 دامپزشکی خراسان جنوبی

قربان‌زاده از اجرای سامانه میز خدمت مجازی دامپزشکی برای نخستین‌بار در سطح کشور خبر داد و افزود: با راه‌اندازی این سامانه بین ارباب‌رجوع به دامپزشکی و دامپزشکان ارتباط برقرار می‌شود.

وی اذعان داشت: این سامانه مانند 118 عمل کرده که دامداران و مرغداران و غیره می‌توانند مشکلات خود را به صورت تلفنی مطرح کرده و با پزشکان متخصص در ارتباط باشند.

یکی از رسالت‌های دامپزشکی دفاع از حقوق صنفی این حرفه است

معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی یادآور شد: تعداد 291 نفر پرسنل در نظام دامپزشکی فعالیت دارند که از این تعداد 226 نفر دامپزشک و کاردان دامپزشک بوده و می‌شود از حوزه تخصص آنها در استان استفاده کرد تا جوابگوی بسیاری از نیازها باشند.

قربان‌زاده خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های دامپزشکی دفاع از حقوق صنفی این حرفه است.

محروم بودن شاغلان دامپزشکی از مزایای مشاغل سخت و زیان آور

وی در ارتباط با عدم احتساب دامپزشکی جزو مشاغل سخت و زیان آور، تصریح کرد: همواره دامپزشکی در صف اول مبارزه با انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است که شاغلان در این حوزه از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور محروم هستند.

معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی در ارتباط با مشکلات دامپزشکان گفت: کار دامپزشکی شب و روز نمی‌شناسد.

حق محرومیت از مطب برای دامپزشکان بخش دولتی

قربان‌زاده ادامه داد: با توجه به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به طور حتم 60 درصد پرسنل دامپزشکی در معرض خطر جدی بوده و مبتلا به این بیماری‌ها می‌شوند.

وی با بیان این‌که حق محرومیت از مطب یکی دیگر از مشکلات جامعه دامپزشکان بخش دولتی است، اظهار داشت: حق محرومیت از مطب با توجه به این‌که تا سال‌های قبل از آن برخوردار بوده‌اند در حال حاضر در قانون خدمات کشوری حذف شده و این درحالی است که اجازه فعالیت در بخش خصوصی نیز به ایشان داده نمی‌شود.

رئیس نظام دامپزشکی خراسان جنوبی متذکر شد: نادیده گرفتن سختی شرایط کار، حق محرومیت از مطب و بسیاری از مشکلات دامپزشکان زنگ خطری برای بهداشت جامعه بوده که در صورت ادامه پیدا کردن به طور قطع سبب ضرر و زیان می‌شود.

انتهای پیام/69017/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول