اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی:

49 درصد بیماری‌های شناخته شده در انسان و حیوان مشترک است

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: 49 درصد بیماری‌های شناخته شده در انسان با حیوان مشترک بوده و 73 درصد بیماری‌های نو پدید هستند.

49 درصد بیماری‌های شناخته شده در انسان و حیوان مشترک است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌علی رضایی پیش از ظهر امروز در همایش دامپزشکی و پدافند غیرعامل اظهار داشت: به هر اقدام غیرمسلحانه‌ای که سبب کاهش آسیب‌پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ها، تاسیسات، تجهیزات و شریان‌های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن شود، پدافند غیرعامل گفته می‌شود.

وی با بیان این‌که از مجموع یک‌هزار و 709 بیماری شناخته شده انسانی، 832 مورد در زمره بیماری‌های مشترک یا قابل انتقال بین انسان و حیوان است، افزود: این میزان نشان می‌دهد 49 درصد بیماری‌های شناخته شده در انسان و حیوان مشترک بوده و 73 درصد بیماری‌های نو پدید هستند.

تمامی بمب‌های بیولوژیک از عوامل بیماری‌های مشترک انسان و حیوان ساخته شده است

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: بر اساس اظهارنظر دانشمندان، تمامی بمب‌های بیولوژیک به جز یک مورد از عوامل بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان ساخته شده است.

رضایی گفت: در کشور ما صنعت دام و طیور به عنوان دومین سرمایه ملی و مولد بعد از صنعت نفت بوده و اشتغال بیش از 25 درصد جمعیت ایران از این طریق تامین می‌شود.

سیستم ناکارآمدی دامپزشکی افغانستان و زنگ خطر بیماری‌های مشترک انسان و دام

وی متذکر شد: با شیوع عوامل بیماری‌های دامی یا مشترک بین انسان و دام، اهمیت این موضوع در این استان با توجه به همسایگی با کشور افغانستان که سیستم دامپزشکی کارآمدی ندارد، دوچندان می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: پدافند غیرعامل از سال گذشته تاکنون اقدامات بسیار خوبی را در زمینه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک دام و انسان انجام داده است.

رضایی اذعان داشت: کنترل فرآورده‌های خام دامی برای تامین مواد سالم بهداشتی و پروتئینی نیازمند برگزاری همایش‌هایی از این قبیل است.

وی اضافه کرد: این همایش برای آگاهی بخشیدن به مسئولیت جامعه دامپزشکی و مقدمه‌ای برای اهمیت بخشیدن به پدافند غیرعامل بسیار اهمیت دارد.

گفتنی است در حاشیه این همایش نمایشگاهی از مجموعه فعالیت‌ها و اقدامات دامپزشکی استان در ارتباط با پدافند غیرعامل در معرض دید همگان قرار گرفته بود.

انتهای پیام/69017/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول