اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام دامپزشکی خراسان‌جنوبی خبر داد

اعطای 2 میلیاردریال تسهیلات رفاهی به اعضای دامپزشکی خراسان‌جنوبی

رئیس نظام دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری یک‌میلیارد و 900 میلیون‌ریال تسهیلات رفاهی به اعضای دامپزشکی خراسان‌جنوبی اعطا شده است.

اعطای 2 میلیاردریال تسهیلات رفاهی به اعضای دامپزشکی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمود قربان‌زاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سرانه مصرف گوشت مرغ در ایران بیشتر از دنیا است و  جزو 10 کشور نخست دنیا در مصرف گوشت مرغ معرفی شده است.

وی ادامه داد: 31 درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی را دام و طیور به خود اختصاص داده است که 4.5 درصد ناخالصی ملی را در برمی‌گیرد.

رئیس نظام دامپزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: تعداد 291 نفر پرسنل در نظام دامپزشکی فعالیت دارند که از این تعداد 262 مرد و 29 زن هستند که 79 نفر دارای مدرک دامپزشکی و 212 نفر کارشناس، کمک کارشناس، تکنسین و غیره هستند.

قربان‌زاده در ارتباط با مسکن جامعه هدف دامپزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: دو پروژه مسکن برای اعضای دامپزشکی تهیه و تحویل شده که شامل پروژه 21 واحدی با متراژ 3 هزار و 680 متر مربع زیربنا است که در هفت طبقه و هر واحد 114 مترمربع زیربنا ساخته شده است.

80 درصد فاز نخست دفتر نظام پزشکی به اتمام رسیده است

وی ادامه داد: مبلغ یک‌میلیارد و 900 میلیون ریال تسهیلات رفاهی به اعضای دامپزشکی خراسان جنوبی اعطا شده است.

رئیس نظام دامپزشکی خراسان جنوبی از ساخت دفتر نظام پزشکی در سایت اداری بیرجند خبر داد و افزود: این ساختمان دارای سه فاز است که 80 درصد فاز نخست آن تمام شده است و امید است تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

برگزاری دوره‌های باز‌آموزی ویژه جامعه هدف دامپزشکی

قربان‌زاده از  برگزاری دوره‌های باز‌آموزی جامعه هدف دامپزشکی خبر داد و گفت: این دوره‌ها با هدف آشنایی بیشتر اعضا با بیماری‌های دامی و روش‌های نوین واکسیناسیون دام و طیور برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که 13 درمانگاه دامپزشکی در استان وجود دارد، یادآور شد: تعداد 14 داروخانه، 10 مرکز واکسیناسیون فروش واکسن، دو شرکت پخش دارو و واکسن و یک آزمایشگاه در بخش خصوصی در استان فعالیت می‌کنند.

نظارت 34 نفر در مراکز جمع‌آوری فرآورده‌های خام شیری

رئیس نظام دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: تعداد 34 نفر به عنوان مسئول فنی و بهداشتی در مراکز بهداشتی و جمع‌آوری فرآورده‌های شیری فعالیت کرده و نظارت بهداشتی را برعهده دارند.

قربان‌زاده با بیان این‌که 291 عضو در جامعه دامپزشکی استان فعالیت می‌کنند، اذعان داشت: از این تعداد تنها 65 نفر کار خدمات درمانی و بهداشتی را در استان انجام می‌دهند که مشکلی اساسی برای قشر روستایی و شهری محسوب می‌شود.

انتهای پیام/69017/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول