اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست سال جاری صورت گرفت

صادرات 3 هزار کبک پرورشی به افغانستان

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری 629 تن مرغ منجمد و 3 هزار قطعه کبک پرورشی به صورت زنده به افغانستان صادر شده است.

صادرات 3 هزار کبک پرورشی به افغانستان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد علی رضایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: روز 14 مهرماه هرسال به عنوان روز ملی دامپزشکی نام‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: کار دامپزشکی و کشتارگاه کاری بسیار مهم و گمنام است و امید است روزی برسد که جایگاه دامپزشکی آنطور که باید و شاید در جامع شناخته شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری 4 هزار و 438 تن خوراک طیور به افغانستان و تاجیکستان صادر شده است.

رضایی با بیان این‌که طی این مدت 880 هزار و 500 قطعه جوجه یک‌روزه به افغانستان صادر شده است، افزود: همچنین طی شش ماهه نخست سال جاری 629 تن مرغ منجمد و 3 هزار قطعه کبک پرورشی به صورت زنده به افغانستان صادر شده است. این درحالی است که این مقدار در سال گذشته شامل خوراک طیور 126 تن، جوجه یک‌روزه 80 هزار قطعه و مرغ منجمد حدود 3 تن صادر شده و در ارتباط با کبک پرورشی سال گذشته صادرات نداشته‌ایم. 

صادرات بیش از یک‌میلیون جوجه یک‌روزه به خارج از استان

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در ارتباط با تولیدات دامپزشکی که به خارج از استان صادر شده است، یادآور شد: در نیمه نخست سال جاری 847 تن تخم‌مرغ خوراکی، یک‌میلیون و 899 هزار و 500 قطعه جوجه یک‌روزه، یک‌هزار و 207 نفر شتر، 991 راس گاو و گوساله و 48 هزار و 208 راس گوسفند و بز به شهرستان‌های استان به ویژه سیستان و بلوچستان و مشهد صادر شده است.

صادرات بیش از 3 میلیون مرغ زنده به خارج  از استان

رضایی همچنین در ارتباط با صادرات فرآورده‌های گوشتی به خارج از استان، خاطرنشان کرد: 2 هزار و 680 تن گوشت مرغ و 3 میلیون و 637 هزار و 900 قطعه مرغ زنده به خارج از استان صادر شده است. دو پست قرنطینه‌ای منطقه‌ای در استان، در دیهوک طبس و نهبندان  وجود دارد که دارای 429 دستگاه است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: تعداد فرآورده‌های ضدعفونی شده علاوه بر پست قرنطینه در شبکه‌ها شامل 4 هزار و 348 دستگاه بوده است.

انتهای پیام/69017/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول