اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه ابهر:

ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است

فرمانده سپاه ناحیه ابهر گفت: ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است.

ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است

علیرضا مولایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در میان فروع دین از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه برای قوام و استحکام حکومت اسلامی باید نظام عاری از هر گونه فساد، بی‌عدالتی، تبعیض و جرائم باشد، تصریح کرد: باید برای ایجاد صلح و آرامش در جامعه اسلامی مردم از انجام این اعمال دوری کنند.

فرمانده سپاه ناحیه ابهر با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) فلسفه قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر اعلام کردند، افزود: ایشان در این راه جان خود، اهل بیت (ع) و یارانش را فدا کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه عمل به امر به معروف و نهی از منکر یک امر همگانی است، گفت: اگر مردم این فریضه الهی را با اعتقاد قلبی و برای رضای خدا و انجام وظیفه واجب برای اقتدار و ماندگاری حکومت اسلامی انجام دهند آسیب‌ها و ناهنجاری‌های موجود در جامعه بسیار کمرنگ شده و از بین می‌رود.

مولایی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید به صورت کارشناسانه و با لحنی نرم انجام شود، گفت: رعایت این اصول سبب می‌شود این فریضه الهی در جامعه به خوبی اثر کند.

وی ادامه داد: آمر به معروف و ناهی از منکر ابتدا باید خود را اصلاح و سپس نسبت به اصلاح مردم و جامعه اقدام کند.

فرمانده سپاه ناحیه ابهر در ادامه با اشاره به اینکه بدعت‌ها و خرافات آرام آرام در عزاداری‌های ماه محرم رسوخ کرده است، بیان داشت: مردم و عزاداران باید در این زمینه از بدعت‌های موجود آگاه شوند.

این مسئول اضافه کرد: در این زمان باید فلسفه و هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا تشریح شود.

مولایی با بیان اینکه امروزه آگاه و هوشیار کردن عموم مردم از اینکه با پیشرفت سیستم اطلاع‌رسانی دشمنان از برخی حرکات نادرست مسلمانان در عزاداری‌ها بهره‌برداری بدی علیه کشورمان می‌کنند، گفت: در این موضوع صدا و سیما، روحانیون و مبلغان، اداره کل تبلیغات اسلامی، مساجد و هیئات مذهبی در اطلاع‌رسانی مردم نقش موثری دارند.

انتهای پیام/73008/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول