اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه ایجرود خبر داد

ضرورت ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

فرمانده سپاه ناحیه ایجرود گفت: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه اسلامی ترویج یابد.

ضرورت ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

حمدالله قاسملو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: عمل به این فریضه الهی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه عمل به امر به معروف و نهی از منکر سبب دوام زندگی اجتماعی مسلمانان می‌شود، تصریح کرد: باید برای جلوگیری از وجود مشکلات اجتماعی قانون و مقرراتی در جامعه حکمفرما باشد.

فرمانده سپاه ناحیه ایجرود با تاکید بر اینکه در صورت عمل نکردن به امر به معروف و نهی از منکر هرج و مرج در جامعه حاکم می‌شود، افزود: با به وجود آمدن این شرایط امنیت و آسایش مردم سلب می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه حکومت، قدرت امر به معروف و نهی از منکر همه آحاد مردم و جامعه را ندارد، گفت: به این دلیل مردم نیز باید برای اجرای این فریضه الهی اقداماتی انجام دهند.

قاسملو اضافه کرد: مسلمانان و همه آحاد جامعه با عمل به امر به معروف و نهی از منکر به دوام و پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران کمک می‌کنند.

وی به شرایط شخص آمر و امر به معروف و نهی از منکرکننده اشاره کرد و افزود: این فرد باید خود معروفات و منکرات را به خوبی بشناسد.

فرمانده سپاه ناحیه ایجرود با بیان اینکه با آگاهی و شناخت فرد آمر از این وظایف می‌تواند در جامعه امر به معروف و نهی از منکر کند، تصریح کرد: با انجام این اقدامات بسیاری از مشکلات موجود حل می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید مسئولان برنامه‌های مختلف فرهنگی برگزار کنند، گفت: برگزاری سخنرانی‌های مختلف در مراسم‌ها و جلسات سبب می‌شود مردم با معضلات جامعه آشنا شده و نسبت به رفع آنها تلاش کنند.

قاسملو ادامه داد: حضور روحانیون و کارشناسان مذهبی در مراسم‌ها و توجیه مردم در اجرای امر به معروف و نهی از منکر به ترویج این فرهنگ در جامعه کمک می‌کند.

انتهای پیام/73008/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول