اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم:

25 درصد روغن زیتون کشور در طارم استحصال می‌شود

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: 25 درصد روغن زیتون کشور در شهرستان طارم استحصال می‌شود.

25 درصد روغن زیتون کشور در طارم استحصال می‌شود

مسعود زنگنه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: زیتون یکی از محصولات حیاتی و مهم شهرستان طارم محسوب می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال از 10 هزار هکتار باغات بازده شهرستان طارم بیش از 25 هزار تن زیتون برداشت شود که از این مقدار 17 هزار و 500 تن به صورت کنسروی به بازار عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه 7 هزار و 500 تن دیگر از این محصول نیز به صورت زیتون روغنی برداشت می‌شود، ادامه داد: برای برداشت زیتون روغنی 45 هزار نفر در روز اشتغال دارند.

این مسئول با بیان اینکه از 800 تن زیتون معادل 150 تا 200 تن روغن زیتون به دست می‌آید، خاطرنشان کرد: 25 درصد از سهم تولید روغن زیتون کشور به استان زنجان و شهرستان طارم آن اختصاص دارد و امسال پیش‌بینی می‌شود یک‌هزار و 250 تن محصول روغن زیتون برداشت و به بازار عرضه شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم از استحصال روغن زیتون در شهرستان طارم توسط شش واحد روغن کشی خبر داد و خاطرنشان کرد: این مراکز با ظرفیت سالانه 22 هزار و 500 تن در حال فعالیت است.

زنگنه سرانه مصرفی روغن زیتون در کشور ایران را 120 گرم دانست و تصریح کرد: این در حالی که این سرانه در کشورهای اروپایی 500 گرم است.

وی با بیان اینکه روغن زیتون به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب غیراشباع بهترین منبع تامین انرژی برای بیماران قلبی و عروقی است، تاکید کرد: با مصرف روغن‌ زیتون به جای روغن‌های نباتی می‌توان شاهد کاهش چشم‌گیر این بیماری‌‌ها در جامعه بود.

انتهای پیام/2308/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول