اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم:

1850 خانوار زیر پوشش کمیته امداد طارم قرار دارند

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم گفت: در حال حاضر یک‌هزار و 850 خانوار زیر پوشش کمیته امداد طارم قرار دارند.

1850 خانوار زیر پوشش کمیته امداد طارم قرار دارند

عمران صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: کمیته امداد یک نهاد حمایتی بوده و به تدبیر امام راحل و در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه تاسیس شده است.

وی با اشاره به افرادی که جامعه هدف کمیته امداد محسوب می‌شوند، افزود: خانواده‌های زیر پوشش این نهاد در قالب طرح مددجویی شامل (زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های ایتام، از کارافتادگان) و در قالب طرح شهید رجایی شامل (خانواده‌های نیازمند بالای 60 سال روستایی) هستند.

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم با بیان اینکه تعداد مددجویان این نهاد در قالب طرح شهید رجایی یک‌هزار و 172 خانوار است، اضافه کرد: همچنین تعداد خانوارهایی که در قالب طرح مددجویی (عادی) زیر پوشش این نهاد هستند، 672 خانوار است.

وی عنوان کرد: در نیمه نخست امسال 5 میلیارد و 11 میلیون و 350 هزار ریال مستمری به مددجویان طارمی پرداخت شده است.

این مسئول در ادامه به سایر طرح‌های اجرایی کمیته امداد در طول سال اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات بهداشتی و بیمه خدمات درمانی، اجرای طرح‌های خودکفایی و اشتغالزایی به منظور توانمندسازی مددجویان این نهاد، ارائه خدمات مسکن و ساختمان و خدمات فرهنگی و آموزش از جمله اقدامات این نهاد در حمایت از مددجویان است.

صفری همچنین به اهدای کمک هزینه خرید جهیزیه و هدیه ازدواج به مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و یادآور شد: حمایت از آسیب‌دیدگان، ارائه خدمات حقوقی و قضایی، ارائه خدمات مددکاری و مشاوره و پرداخت وام قرض‌الحسنه از دیگر خدماتی است که امداد در حمایت از مددجویان این نهاد ارائه می‌کند.

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم در ادامه به اجرای طرح‌های مشارکتی توسط کمیته امداد در راستای بهره‌گیری از توان خیرین و نیکوکاران نیز اشاره کرد و متذکر شد: اجرای طرح اکرام ایتام در راستای حمایت از ایتام خانواده‌ها با تعهد مساعدت ماهیانه، اجرای طرح مفتاح‌الجنه با هدف حضور و بازدید خیران و مسئولان نظام از خانواده‌ها و نیازمندان و جمع‌آوری زکات به منظور برطرف ساختن محرومیت‌زدایی و همچنین احداث پروژه‌های عام‌المنفعه از جمله طرح‌های مشارکتی اجرایی توسط کمیته امداد در طول سال است.

گفتنی است، طرح شجره طیبه، طرح اطعام و افطاری، طرح کمک‌های خاص و وجوهات امانی، طرح رضوان، طرح محسنین  و طرح همیان مولا نیز از سایر طرح‌های اجرایی کمیته امداد در طول سال است.

انتهای پیام/73005/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول