اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرسان طارم خبر داد

آغاز کاشت محصول کرفس در شهرستان طارم

رئیس جهاد کشاورزی شهرسان طارم گفت: کاشت محصول کرفس در شهرستان طارم آغاز شده است.

آغاز کاشت محصول کرفس در شهرستان طارم

مسعود زنگنه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان‌ اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود سطح زیر کشت این محصول در سال‌جاری به 50 هکتار برسد.

وی به این میزان سطح زیرکشت اشاره کرد و افزود: این میزان نسبت به سال گذشته 50 درصد سطح زیر کشت کاهش دارد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه کشت این میزان محصول انتظار تولید بالا را می‌دهد، یادآور شد: انتظار می‌رود که از این سطح زیر کشت بیش از 3 هزار و 500 تن محصول کرفس تولید شود.

وی میزان بهره‌برداران این محصول را یادآور شد و تاکید کرد: تعداد بهره‌بردارانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند  به 60 نفر می‌رسد.

زنگنه به صادرات این محصول اشاره کرد و اظهار داشت: این محصول علاوه بر تامین نیاز استان به استان‌های دیگر نظیر آذربایجان‌شرقی و غربی، قزوین، گیلان، اصفهان و استان‌های دیگر صادر می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم به صادرات این محصول به کشورهای دیگر نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در سال‌هایی که سطح زیر کشت زیاد باشد قسمتی از این محصول توسط صادرکنندگان به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

وی فعالیت‌های جهاد کشاورزی طارم در راستای افزایش بهره‌وری فعالیت‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: از اقدامات انجام یافته توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طارم اجرای کلاس‌های آموزشی برای کشاورزان بوده است.

زنگنه به دیگر اقدامات انجام شده نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تامین نشاء سالم توسط شرکت‌های خدمات توسعه کشاورزی، ترویج و آشنایی کشاورزان جهت استفاده از انواع کودهای زیستی یا بیولوژیک‌، کودهای ریز مغذی و تحویل نهاده‌های دیگر بخشی دیگر از اقدامات این مدیریت است.                                           

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم شهرستان طارم را دارای ظرفیت‌های بالایی برشمرد و تاکید کرد: طارم دارای اهمیت بالایی در حوزه کشاورزی است.

وی توجه به همه ظرفیت‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید نسبت به توسعه در همه جهات توجه شود.

انتهای پیام/73007/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول