اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم خبر داد

پرداخت 1,9 میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان طارمی

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم از پرداخت یک میلیارد و 900 میلیون ریال وام خودکفایی به مددجویان طارمی خبر داد.

پرداخت 1,9 میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان طارمی

عمران صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: کمیته امداد شهرستان طارم به منظور خودکفایی و توانمندسازی مددجویان این نهاد اقدام به پرداخت وام‌های اشتغالزایی به جامعه هدف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه وام‌های اشتغالزایی کمیته امداد بر اساس استعدادها و همچنین شرایطی که مددجویان دارند، پرداخت می‌شود، افزود: قبل از پرداخت وام‌های دوره‌های آموزشی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای مجریان طرح‌های اشتغال برگزار می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم عنوان کرد: هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای ارتقای سطح مهارت‌های مددجویان و پایداری طرح‌های اشتغال است.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه طی نیمه نخست امسال برای 35 خانوار طارمی شغل ایجاد شده، اضافه کرد: برای تعداد این مشاغل یک میلیارد و 930 میلیون ریال به متقاضیان وام پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم تصریح کرد: مشاغل ایجاد شده برای مددجویان اغلب در زمینه‌های مشاغل خانگی، کشاورزی، دامداری و دامپروری بوده است.

* پرداخت وام کارگشایی به 213 خانوار طارمی

وی با اشاره به ارائه 35 سرفصل خدماتی در حمایت از مددجویان کمیته امداد تصریح کرد: با توجه به رویکردهای جدید کمیته امداد در دهه چهارم فعالیت این نهاد خدمات امداد به صورت هدفمند به مددجویان ارائه می‌شود.

صفری با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای این نهاد در ارائه خدمات هدفمند به مددجویان توانمند کردن آنها است، ادامه داد: منظور از توانمند کردن ارائه خدمات بر اساس نیازهای مددجویان و ایجاد زمینه خودکفایی در آنها است.

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم با اشاره به اینکه ارائه هدفمند خدمات تاثیر بسزایی در توانمندسازی مددجویان دارد، اذعان داشت: ارائه هدفمند خدمات علاوه بر توانمندی مددجویان موجب کاهش وابستگی آنها به امداد و همچنین ارتقای عزت نفس آنها می‌شود.

این مسئول با برشمردن برخی از خدمات امداد که به صورت هدفمند و بر اساس نیازهای مددجویان ارائه می‌شود، افزود: یکی از این خدمات وام های کارگشایی است که بر اساس نیازهای خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال 213 فقره وام کارگشایی به مددجویان طارمی پرداخت شده است، متذکر شد: برای پرداخت این تعداد وام 2 میلیارد و 153 میلیون ریال هزینه شده است.

گفتنی است، وام‌های کارگشایی به منظور رفع مشکلات تحصیلی، فرهنگی، معیشتی و... به مددجویان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/73005/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول