اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم خبر داد

جمع‌آوری بیش از 3 میلیارد ریال زکات در شهرستان طارم

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان طارم از جمع‌آوری 3 میلیارد و 500 میلیون ریال زکات در شهرستان طارم خبر داد.

جمع‌آوری بیش از 3 میلیارد ریال زکات در شهرستان طارم

عمران صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: یکی از طرح‌های حسنه کمیته امداد امام خمینی که با هدف محرومیت‌زدایی اجرا می‌شود، جمع‌آوری زکات است.

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری زکات در راستای عمل به سنت‌های حسنه در زمینه کمک به خانواده‌های نیازمند و احداث پروژه‌های عام‌المنفعه انجام می‌شود، تصریح کرد: در آیات قرآنی و روایات دینی تاکید بسیاری به پرداخت زکات شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان طارم همچنین به جمع‌آوری 2 میلیون و 500 هزار ریال زکات فطره سهم سادات در شهرستان طارم اشاره داشت و گفت: همچنین طی مدت مذکور 206 میلیون و 189 هزار ریال زکات فطره عام جمع‌آوری شده است.

این مسئول یادآور شد: در نیمه نخست امسال سه میلیارد و 546 میلیون و 100 هزار ریال زکات جمع‌آوری شده است.

صفری با بیان این‌که بالا بودن مبلغ زکات جمع‌آوری شده با همکاری روحانیون صورت گرفته است، تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی نیز به منظور تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات از ظرفیت روحانیون در این زمینه استفاده می‌‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای 45 طرح مشارکتی توسط کمیته امداد امام خمینی در طول سال تصریح کرد: یکی از این طرح‌ها جشن عاطفه‌ها است که امسال در قالب این طرح 400 میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی در شهرستان طارم جمع‌آوری شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان طارم با اشاره به این‌که امسال در قالب جشن عاطفه‌ها 233 میلیون و 793 هزار ریال کمک به صورت نقدی جمع‌آوری شد، عنوان کرد: مبلغ کمک‌های غیرنقدی مردم شهرستان در این جشن 137 میلیون و 945 هزار ریال برآورد شده است.

وی همچنین میزان کمک‌های نقدی مردم شهرستان را در قالب طرح مسجد محوری 140 میلیون و 555 هزار ریال اعلام کرد و گفت: با برآورد انجام شده مبلغ کمک‌های مردمی در قالب این طرح که به صورت غیرنقدی بوده است، 7 میلیون و 150 هزار ریال است.

انتهای پیام/73005/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول