اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

تولید باکیفیت زمینه‌ساز صادرات مناسب است

استاندار قزوین گفت: تولید باکیفیت و انبوه زمینه‌ساز صادرات مناسب است بنابراین در وهله نخست باید تولید را به یک نقطه قابل قبول رساند.

تولید باکیفیت زمینه‌ساز صادرات مناسب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم شامگاه امروز در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی و تولیدی استان قزوین که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برگزار شد، اظهار داشت: از سوی دیگر شناسایی آسیب‌های پیش روی تولید و رفع آنها زمینه لازم برای تولید را فراهم می‌کند.

وی افزود: در استان قزوین در زمینه شناسایی موانع پیش روی تولید و رفع آنها آنچه که در توان بوده، انجام شده و آنچه که باقی مانده نیازمند سیاست‌های کلان کشور است.

استاندار قزوین اضافه کرد: در سیاست‌گذاری‌ها و دستورالعمل‌ها موانع باید حذف شود تا بتوانیم به میزان صادرات مطلوب دست یابیم.

عجم با اشاره به حجم صادرات استان قزوین بیان کرد: امروز صادرات این استان بالغ بر 400 میلیون دلار بوده و جهت‌گیری آن رو به افزایش است.

این مسئول با بیان اینکه واردات بیشتر در مورد مواد اولیه بوده است، ابراز داشت: در این میان باید از واردات بی‌رویه مانند کالاهایی که مشابه آنها در داخل کشور تولید می‌شود، جلوگیری کرد.

استاندار قزوین ادامه داد: از یک سو باید هزینه‌های تولید را کاهش داد و از سوی دیگر باید کالای تولیدی را در بازارهای دنیا رقابت‌پذیر کنیم.

عجم اضافه کرد: در این راستا گام‌های خوبی برداشته شده که باید با روند سریع‌تری ادامه یابد.

این مسئول با بیان اینکه باید حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان در حوزه نقدینگی افزایش یابد، خاطرنشان کرد: سرمایه‌ای که در صادرات به کار گرفته می‌شود در برخی از شرایط صادرکننده را با مشکلاتی روبرو می‌کند که این موانع باید مرتفع شود.

استاندار قزوین با اشاره به راهپیمایی روز 13 آبان عنوان کرد: راهپیمایی روز 13 آبان یادگار امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی است.

عجم اضافه کرد:‌ حضور جوانان در راهپیمایی سال جاری گسترده‌تر از سال‌های قبل بود و نشان داد که هرگاه با منافع کشور و مردم ایران ناسازگاری شود، مردم منسجم‌تر پشت سر رهبر معظم انقلاب برای صیانت از آرمان‌های امام راحل و انقلاب حضور پیدا می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه انسجام مردم در این موضوع مثال‌زدنی است، ابراز امیدواری کرد: در تولید و صنعت نیز با این صلابت ورود پیدا کنیم تا تولید نیز تقویت شود.

انتهای پیام/77010/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول