اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال‎جاری تاکنون

صادرات خراسان جنوبی 7 درصد رشد داشته است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با وجود اینکه از ابتدای سال‎جاری تاکنون صادرات بازارچه‌های مرزی کاهش یافته اما در مجموع صادرات استان هفت درصد رشد داشته است.

صادرات خراسان جنوبی 7 درصد رشد داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا جمیع پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر خراسان جنوبی اظهار داشت: در هفت ماه گذشته در مجموع صادرات خراسان جنوبی هفت درصد رشد داشته اشت.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال‎جاری تاکنون صادرات بازارچه‌های مرزی و تولیدی خراسان جنوبی کاهش یافته است، ادامه داد: با این وجود ترانزیت استان از 40 دستگاه به 60 دستگاه افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: یکی از محورهای مهم توسعه خراسان جنوبی محور تجارت است.

جمیع افزود: در این راستا 250 هزار از 750 هزار خراسان جنوبی می‎توانند کارت پیله‌وری دریافت کنند که تاکنون 50 درصد آن‌ها این کارت را دریافت کرده‌اند.

وی به مشکلات سر راه صادرکنندگان اشاره کرد و گفت: تبادل ارز و محدودیت حمل و نقل از جمله مشکلات صادرکنندگان خراسان جنوبی در سطح بین‌المللی هستند که بر سر راه آنها قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان این‌که عدم عضویت در سازمان توسعه تجارت یکی دیگر از مشکلات خراسان جنوبی است، اضافه کرد: این موضوع سبب شده است که صادرکنندگان خراسان جنوبی نتوانند به بعضی از کشورها صادرات داشته باشند و این موضوع سبب کاهش صادرات این استان شده است.

مقررات بر سر راه صادرات

جمیع همچنین بی‌ثباتی محیط اقتصاد کلان کشور، ضعف مالی صادرات را از جمله مشکلات صادرکنندگان در سطح کشور عنوان کرد.

وی با اشاره به نبود ثبات مقررات در کشور متذکر شد: نبود ثبات مقررات در کشور و ارائه بخشنامه‌های جدید سبب شده است که صادرکنندگان فشار زیادی را متحمل شوند و این موضوع سبب کاهش انگیزه صادرکنندگان شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی یادآور شد: پیمان سپاری‌های ارزی یکی دیگر از مشکلات صادرکنندگان است که قرار شده است این قانون برداشته شود.

صدور موافقت‌های صادراتی طی سه روز در خراسان جنوبی

جمیع با بیان اینکه از ابتدای سال‎جاری تاکنون 30 مصوبه جدید از سوی دولت برای رفع مشکلات صادرکنندگان به استان‌ها صادر شده است، اذعان داشت: این مصوبات سبب تسهیل در صدور پروانه‌های بهره‌برداری و صادرات شده است.

وی خاطر نشان کرد: این مصوبات سبب شده است که موافقت‌های صادراتی در خراسان جنوبی طی سه روز صادر شود و در نتیجه سبب بهبود صادرات استان می‌شود.

انتهای پیام/69022/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول