اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی امسال صورت گرفت

صادرات افزون بر 78 میلیون دلار کالای صنعتی و معدنی از همدان

سرپرست معاونت توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: صادرات بخش صنعت و معدن از گمرک همدان 78 میلیون دلار و 778 هزار تن بوده است.

صادرات افزون بر 78 میلیون دلار کالای صنعتی و معدنی از همدان

سیدباقر حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: امسال صادرات بخش صنعت و معدن از گمرک همدان بیش از 78 میلیون دلار و 778 هزار تن بوده که 70 درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: صادرات زیربخش صنعت در این مدت به 70 میلیون دلار و رشد 377 درصدی رسیده است.

سرپرست معاونت توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: این میزان از نظر وزنی 754 هزار تن بوده و رشد 869 درصدی داشته است.

وی گفت: سیمان به عنوان مهمترین کالای صادراتی با 53 میلیون و 65 هزار دلار توانسته 48 درصد صادرات را از آن خود کند که این میزان نسبت به سال قبل از نظر ارزشی 895 درصد رشد داشته است.

حسینی ابراز داشت: چینی‌آلات بهداشتی با 3 میلیون و 17 هزار دلار، ظروف تفلون با 2 میلیون و 339 هزار دلار، کاشی با یک میلیون و 688 هزار دلار و کابل و سیم آلومینیومی با یک میلیون و 338 هزار دلار از دیگر اقلام عمده این بخش هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این زیربخش شامل 129 قلم کالایی است، ابراز کرد: در زیربخش مواد شیمیایی با صادرات 5 میلیون و 990 هزار دلاری 4.5 درصد از کل صادرات رشد 88 درصدی را تجربه کرده است.

سرپرست معاونت توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: مهمترین کالای این بخش وازلین غیر دارویی است که با 5 میلیون و 337 هزار دلار 8.4 درصد از کل صادرات را در بردارد.

وی گفت: نمک صنعتی نیز با صادرات یک میلیون و 292 هزار دلار از دیگر اقلام صادراتی این بخش است.

حسینی با بیان اینکه زیربخش صنعت شامل 11 قلم کالایی است، افزود: صادرات در زیربخش معدن یک میلیون و 342 هزار دلار و وزن 18 هزار و 122 تن بوده و از نظر ارزشی 68 برابر و از نظر وزنی 735 برابر شده است.

وی در پایان سخنانش زیربخش معدن را شامل 10 قلم کالایی دانست.

انتهای پیام/89002/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول