اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

یکسان شدن تراز صادرات و واردات نیازمند تلاش همگانی است

استاندار مرکزی یکسان شدن تراز صادرات و واردات و افزایش حجم ریالی و ارزشی صادرات و کاهش واردات را نیازمند تدبیر و تلاش همگانی دانست.

یکسان شدن تراز صادرات و واردات نیازمند تلاش همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدحسین مقیمی صبح امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان مرکزی اظهار داشت: اگر بتوان اثرات پرت زمان را کاهش و از عنصر زمان استفاده بهینه کرد، بهره‌وری و راندمان افزایش می‌یابد و بی‌شک بر بسیاری از تنگناها فائق خواهیم آمد.

وی تسریع در ارائه خدمات صادراتی را از برنامه‌های مهم اقتصادی و اولویت‌های کاری مدیران دولت یازدهم عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: همه مسئولان استان و کارشناسانی که مسئولیت دارند اجازه تولید و صادرات را بدهند، در یک زمان معقول این مجوزها را صادر کنند و از فرصت سوزی و پرت زمان جلوگیری کنند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه بی‌توجهی به عنصر زمان در سال‌های اخیر باعث شده اهداف تعیین شده در برنامه پنجم و سند چشم‌انداز نظام در حوزه صادرات محقق نشود، اظهار داشت:  با جلوگیری از فرصت سوزی می‌توان بدون افزایش سرمایه‌گذاری بهره‌وری را افزایش داده و صادرات را نیز افزایش داد.

مقیمی اظهار داشت: در راستای مشارکت عملی برای تحقق برنامه  پنجم توسعه بنگاه‌های اقتصادی باید با برنامه و شیوه‌های نوین برای تحقق سهم پنج درصدی ارتقاء تولید و سرمایه‌گذاری و حل مشکلات فنی وظیفه خود را انجام دهند و مسئولان نیز در اصلاح آئین‌نامه‌ها و روش‌های صادراتی و کاهش پرت زمان تکالیف خود را انجام دهند.

وی گفت: بیش از 40 موضوع فنی و تخصصی در حوزه موانع صادراتی اعم از گمرک، سرمایه در گردش، دادن مجوزها، عدم پرداخت تشویق‌ها و... وجود دارد که دولت یازدهم با شناسایی و ارائه راهکارها و با همگامی تولیدکنندگان و تلاش و کار مضاعف و امید درصدد حل این مشکلات است تا عقب ماندگی گذشته را جبران کند و صادرات را توسعه و اهداف برنامه پنجم توسعه محقق شود.

استاندار مرکزی در پایان پیشرفت‌ها و موفقیت‌های امروز کشور در حوزه صادرات را نتیجه و دستاورد تلاش‌های صنعتگران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان دانست.

انتهای پیام/87002/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول