اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس تاکید کرد

تربیت نیروی متخصص برای تولید کالای صادرات محور

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس وجود پشتوانه علمی در تولید را عامل مهمی در ارتقای سطح کیفی تولیدات و جلب نظر بازارهای بین‌المللی عنوان کرد و گفت: باید نیروی متخصص برای تولید کالای صادرات محور تربیت کنیم.

تربیت نیروی متخصص برای تولید کالای صادرات محور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس محسن خادم عرب‌باغی در نشست با رئیس و اعضای هیئت علمی پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران پیوند صنعت و دانشگاه را عامل مهمی در رشد فزاینده تولید کیفی محصولات داخلی عنوان کرد و اظهار کرد: باید نیروی متخصص برای تولید کالای صادرات محور تربیت کنیم.

وی وجود پشتوانه علمی در تولید را عامل مهمی در ارتقای سطح کیفی تولیدات و جلب نظر بازارهای بین‌المللی عنوان کرد.

عرب باغی افزود: دانشگاه‌ها باید بتوانند نیروهای مورد نیاز برای تحقق اهداف منطقه آزاد ارس را در حوزه‌های مختلف تربیت کنند و در برابر انتظار رونق تولید و صادرات باید از خود بپرسیم که آیا نیروی فکری برای تولید کالاهای صادرات محور را تحویل جامعه داده‌ایم.

وی گفت: لازم است در کنار شعار توسعه صادرات در کشور به ارتقای سطح تحقیق و پژوهش و انجام مطالعات کاربردی با بنیه علمی کارآمد توجه کنیم.

عرب‌باغی از فضای موجود دانشگاهی در منطقه آزاد ارس ابراز رضایت کرد و افزود: وجود چنین بنیه علمی با حضور اساتید برجسته دانشگاه‌های مطرح کشور امیدوارکننده و مسرت‌بخش است.

وی محور توسعه را انسان خطاب کرد و با بیان اینکه توسعه همه‌جانبه انسان لازمه توسعه پایدار است، افزود: حضور دانشگاه‌های معتبر کشور در منطقه آزاد ارس و امکانات و آزمایشگاه‌های ایجاد شده مایه امیدواری برای آینده منطقه است.

70 درصد دانشجویان پردیس ارس دانشگاه تهران از آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی و زنجان هستند

رئیس پردیس ارس دانشگاه تهران و معاون وزیر علوم،تحقیقات و فناوری نیز در این نشست با تشریح فعالیت‌های انجام شده در پردیس ارس دانشگاه تهران گفت: هم‌اکنون 900 دانشجوی دکتری و کارشناسی ارشد در این پردیس مشغول به تحصیل هستند.

محمدحسین امید آمار فارغ‌التحصیلان این پردیس را 150 نفر برشمرد و افزود: در حال حاضر 40 رشته دکتری و فوق لیسانس در پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران فعال هستند.

وی گفت: برای توجه به کیفی‌نگری در آموزش و همسان‌سازی سطح اساتید این پردیس با دانشگاه تهران یکصد نفر از اساتید برجسته و درجه یک دانشگاه تهران در این مرکز آموزش عالی فعالیت آموزشی دارند.

امید افزود: 70 درصد دانشجویان پردیس ارس دانشگاه تهران از آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی و زنجان هستند که نشان از جایگاه مناسب آموزش عالی در شمال غرب کشور است.

وی افزود: در حال حاضر آزمایشگاه‌های صنایع غذایی و محیط زیست در این پردیس فراهم شده است.

انتهای پیام/60001/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول