اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماه نخست سال جاری

صادرات قزوین 83 میلیون دلار بود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در سال گذشته بیش از 400 میلیون دلار از این استان صادرات انجام شد و در 6 ماه نخست سال جاری نیز 83 میلیون دلار صادرات صورت گرفته است.

صادرات قزوین 83 میلیون دلار بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسن جمشیدی‌ها شامگاه امروز در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی و تولیدی استان قزوین که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین این توانمندی را دارد که نمایشگاه شایسته‌ای را در عرصه صنعت برگزار کند تا شاهد تأثیرگذاری مثبت آن در تجارت و ارزش افزوده باشیم.

وی افزود: بیش از 80 واحد صنعتی در فضایی به مساحت یک‌هزار و 800 متر مربع که با همکاری اتاق بازرگانی قزوین برگزار شده است، حضور دارند.

این مسئول اضافه کرد:‌ با وجود مشکلاتی که صنایع با آنها روبرو هستند، حضور واحدهای صنعتی در این نمایشگاه قابل توجه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین بیان کرد: این واحدها در 13 گروه کالایی از قبیل صنایع شیشه، کاشی، سرامیک، قطعات خودرو، صنایع معادن و غذای، صنایع برق و الکترونیک، صنایع نساجی، شیمیایی، دارویی و بهداشتی فعالیت دارند.

جمشیدی‌ها با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه تصریح کرد: تولید در دوران تحریم علاوه بر اینکه می‌تواند نیازهای داخلی کشور را تأمین کند، زمینه‌ای برای افزایش صادرات را به دنبال دارد.

وی بیان کرد:‌ در سال گذشته بیش از 400 میلیون دلار از استان قزوین صادرات انجام شد و در شش ماه نخست سال جاری نیز 83 میلیون دلار صادرات صورت گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: از سوی دیگر برگزاری نمایشگاه فرصتی ایجاد می‌کند تا هم مردم با توانمندی‌های صنعتی و تولیدی استان قزوین آشنا شوند و هم دعوت از هیئت‌های تجاری کشورهای خارجی که کشور هدف صنعت استان هستند، می‌تواند مثمر ثمر باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین خاطرنشان کرد: با تعاملاتی که بین صنایع مختلف در چنین نمایشگاه‌هایی ایجاد شده، فرصتی برای رفع مشکلات و موانع موجود فراهم می‌شود.

جمشیدی‌ها اضافه کرد: تکمیل زنجیره تولید یکی از مشکلات موجود در عرصه صنعت است که این تعاملات موجب رفع آنها شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه بتواند در تقویم نمایشگاهی استان قرار گیرد و موجب رشد و شکوفایی صنعت استان قزوین شود.

انتهای پیام/77010/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول